Sanex Advanced – het verdict

Eind augustus keek ik nog uit naar de eerste douche- en smeerbeurt met de Sanex Advanced Atopiderm douchegel en bodylotion. Ondertussen heb ik beide producten iets meer dan een maand gebruikt en is het tijd voor een verdict.

De verpakking

De bodylotion zit in een bus met handig pompje. Als je op reis gaat wel een beetje opletten dat je bodylotion netjes verpakt zit, want het pompje durft als eens af te breken.
De douchegel zit in een knijpbus met een handige inkeping zodat ze goed in de hand ligt en in de douche zeker niet uit je handen kan glippen.

Het product

De bodylotion is lekker maar subtiel geparfumeerd, is niet vettig en trekt onmiddellijk in de huid in. Dankzij het pompje neem je makkelijk de juiste hoeveelheid product zonder onnodig geklieder.
De douchegel heeft een neutralere geur en geeft een lekker zacht schuim.

De resultaten

Van de beloofde resultaten werd de huisbeer vooral gewaar dat de bodylotion inderdaad het vervelende jeukerige gevoel van zijn droge huid na het douchen verzachtte.
Ikzelf merkte dan weer dat de zeer droge huid van mijn ellebogen en knieën na herhaaldelijk gebruik een stuk zachter is.
Ik ben benieuwd of de bodylotion dit tijdens de koudere wintermaanden, wanneer mijn huid nog veel sneller uitgedroogd en geïriteerd geraakt, ook kan waarmaken.

Het verdict

Vooral van de bodylotion heb ik gemerkt dat hij echt wel doet wat ervan beloofd wordt en de kans is dus heel groot dat ik hem opnieuw in huis zal halen. Bij de douchegel is het net iets minder duidelijk wat de resultaten precies zijn en aangezien ik langs verschillende kanalen heel regelmatig gratis douchegels krijg, is de kans dat ik hem zelf zal kopen eerder klein.
De rollerdeo die ook in het gamma zit, maar die ik nog niet kon testen, zal ik dankzij de kortingsbons uit het pakket waarschijnlijk zelf aankopen om te testen, ook omdat een rollerdeo nu eenmaal handig is voor in je handtas of op reis.

Enige wat ik echt als minpuntje kan opwerpen is dat de marketing campagne rond het product nogal eenzijdig op vrouwen gericht lijkt, waardoor de huisgenoten eerst nogal terughoudend waren om het product mee met mij uit te testen, terwijl de huisbeer er weldegelijk baat bij had.

Wil je de producten zelf ook eens proberen? Geef dan maar een seintje in de comments, ik heb hier nog een 10-tal kortingsbons liggen, tot 31/12 geldig op het hele gamma Sanex Advanced producten (dus ook de Hydrate 24H en Dermorestore lijn).

Geef een reactie

