Zomermaan en die andere gevreesde zinnetjes

Naast “Zijt ge al beter?” zijn er 2 andere zinnetjes die ik ben beginnen vrezen “Maar ge ziet er niet echt ziek uit” en zijn broertje “Maar ge ziet er toch goed uit”.

Ik weet dat ze goed bedoeld zijn, maar toch vind ik ze niet fijn.
Ze doen me soms schuldig voelen, alsof ik niet ziek genoeg ben of mischien minder mijn best zou moeten doen om er goed uit te zien die paar keer dat ik eens het huis uit kom en dus meestal speciaal gezord heb dat ik uitgeruster ben en er goed voorkom.
Ze maken dat ik in de verdediging spring en meteen wil melden dat dat binnen een paar uur en morgen wel anders is, want na de vaste waarde van enkele weken geleden, had ik ’s avonds en ’s anderendaags weer koorts, stapelden de onnozele versprekingen zich weer op en deed ik de volgende 2 dagen niet veel meer dan rusten.

Ik plan nog steeds zorgvuldig mijn mini-uitstapjes en heb meestal nog maar 1 dag recup nodig. In tegenstelling tot 2 maand geleden kan ik in de voormiddag klusjes doen om dan pas in de late namiddag weer een dutje te moeten doen.
En ook mijn stappenteller vertelt me dat ik vooruitgang boek: in september zat ik nog geen enkele dag onder de 500 stappen en de “aantal dagen op rij dat ik niet onder de 1500 stappen ging”-teller, die staat ondertussen op 5.

Het gaat vooruit; traag en met vele kleine stapjes, maar ik ben fier op en blij om elk klein stapje. Zo blij dat ik 3 weken geleden op en neer stond te springen in de keuken omdat ik eindelijk een afwas van 2 dagen in 1 keer kon doen. iets wat ondertussen niet meer nodig is, want op 24 augustus werd onze nieuwe vaatwasser geleverd!

Geef een reactie

