Nieuwe kookboeken

Om de zoveel tijd koop of krijg ik wel eens een nieuw kookboek, maar nu was het sinds nieuwjaar, toen ik het Gehakt boek van Wim Balieu kreeg stil op het kookboekenfront, tot ik deze week plots niet 1 maar 3 boeken aan mijn collectie kon toevoegen.

Het eerste trok onmiddellijk mijn aandacht toen we bij De Burgerij gingen eten. Bij het gaan zitten herhaalde ik nog een paar keer de mantra “Ik heb geen nieuw kookboek nodig”, maar dat was buiten de huisgenoten gerekend die elk om beurten vroegen of ik de reclame voor dat boek wel gezien had en herhaalden dat het hen echt iets voor mij leek. Ik kon dat nog een beetje ontkennen tot 1 van hen het inkijkexpemplaar in mijn pollen duwde…

image

Het boek, dat trouwens vergezeld is van een smulbon van 10 EUR, mocht bij het afrekenen mee naar huis.

En op woensdag werd, geheel onverwacht, mijn collectie Colruyt kookboeken uitgebreid met 2 boeken uit de “Watertanden” reeks (mijn collectie telt nu 10 Colruyt boeken).

image

We kregen ze zomaar mee toen we onze Collet&Go bestelling gingen ophalen. Ik ben die service beginnen gebruiken omdat winkelen nu eenmaal veel energie vergt en ik moet zeggen: ik ben fan.

Het plan is om dit weekend de boeken al eens te doorbladeren en eens te kijken welke gerechtjes ik in de komende weken ga maken.

Geef een reactie

