Over desserts en experimentjes

De mama van de huiswolf maakt al jaar en dag zelf advocaat, sinds een paar jaar ook met verschillende smaakjes (koffie, kaneel, …). Dus, toen ik in de drankencentrale bijna achterover viel van wat ze durven vragen voor een fles cuberdon advocaat, vroeg ik haar of ze dat niet zelf kon maken, ik had toch een flesje cuberdonsiroop staan.

Vermits ze de smaak op mijn vraag wilde afstemmen, experimenteerden we de eerste keer samen… Het was een succes en de cuberdonadvocaat zit nu ook vast in haar gamma.

De advocaat is heel lekker om zo van te snoepen, maar zoals traditionele advocaat ook heel lekker op desserts.
Je kan gaan voor de ietwat traditionelere coupe advocaat, maar aangezien ik niet zo’n fan ben van vanilleijs, experimenteerde ik een beetje met andere combinaties.

Werden tot hiertoe goedgekeurd:
– stukjes banaan met een scheutje advocaat
– blokjes peperkoek met een scheutje advocaat

Geef een reactie

