Nieuwe lettertjes

Ik ben zot van lettertjes (al van zo lang ik me kan herinneren) en dus koop ik regelmatig boeken. Meestal gaat dat met vlagen: omdat ik een boekenbon kreeg voor een verjaardag of dergelijke, omdat Amazon of Twitter me suggesties deed of omdat ik een nieuwe serie ontdekte.

image

April-mei 2015 bleek zo’n koopperiode te zijn en mijn nieuwste aanwinsten zijn de volgende:
– Trigger Happy, kortverhalen van de hand van Neil Gaiman. (Regelmatig mislezen als Tigger Happy) Het boek bevat onderandere een Dr Who kortverhaal, which makes me a happy fangirl.
– The art of asking door Amanda Palmer, geschreven naar aanleiding van haar gelijknamige TED-talk. (Die me trouwens tot tranen roerde)
– A slip of the keyboard, kortverhalen van de hand van Terry Pratchett, met voorwoord door Neil Gaiman
– Tiny pieces of skull, Roz Kaveney
– The Death gate cycle, Hickman and Weiss, het schrijversduo dat ook verantwoordelijk was voor de Dragonlance trilogieën. Ik las de volledige serie eind jaren negentig, maar nu heb ik ze dus zelf en kan ik ze makkelijk herlezen.
– The complete robot, verzameling van alle robot-gerelateerde kortverhalen van de hand van Isaac Asimov

Als ik er nu ook nog in zou slagen meer dan 1 of 2 hoofdstukken te lezen voor ik met mijn hoofd op mijn boek in slaap val, dan was ik een gelukkige maan.
Gelukkig lukt een kortverhaal in 1 keer uitlezen nog net

3 thoughts on “Nieuwe lettertjes

  1. […] laten schieten. Wat ik dan buiten aperitieven op Camping Mama&Papa deed: slapen, lezen (ik las Tiny Pieces of Skull uit) en Krimi’kes kijken (mijn mama is daar namelijk verslaafd […]

  2. […] een boek van mijn nieuwe lettertjes lijst uit (eigenlijk al bijna een maand, maar dat zijn […]

  3. […] denk trouwens dat deze wel eens een bovenaan mijn (best wel lange) leeslijst zal komen te staan. Gelukkig lees ik meestal meer dan 1 boek […]

Geef een reactie

