Zomermaans extra warm appelsap

wpid-wp-1432290269786.jpg

Ooit lang geleden, voor ik bij Old Fashioned ontdekte wat een échte absintbar is, gingen we aperitieven met absintcoctails in Brasserie Appelmans.
Ik weet niet meer wat ik toen wel dronk, maar ik weet wel dat ik twijfelde over de Golden Apple en halfslachtig onthield wat daar nu precies in zit. Om de ene of de andere reden was ik er trouwens ook van overtuigd dat het een warme cocktail was..

Een grote fan van warm appelsap met ciderkruiden, wilde ik daar 3 winters geleden eigenlijk wel eens een straffere versie van proberen en zo kwam ik dus op het idee om mijn warme appelsap te combineren met absint, want dat was volgens mijn brein toch ook ongeveer wat ze in Antwerpen deden.

Werkwijze

– Vul een smalle mok (eentje zoals op de foto) voor 3/4 met appelsap en verwarm ca 1 à 2 min in de microgolfoven
– Voeg een koffielepeltje cider kruiden toe en roer goed door mekaar. Ik zelf laat de ouders van Huisgenoot 1 regelmatig Aspen Mulling cider spices aansleuren vanuit Nederland, omdat dat nu eenmaal makkelijk is, maar er zijn vast andere manieren om aan dergelijke kruiden te geraken
– vul aan met een absint naar keuze (ikzelf gebruikte hiervoor eerst de minderwaardige Europese meer chemische Oost-Europese absint op die we ooit in de supermarkt kochten, ondertussen gebruik ik hiervoor 1 van de zachtere absints die we in huis hebben; de kruidigere versies drink ik liever zo)

Eventjes roeren en een beetje laten afkoelen en je hebt een harverwarmende wintercocktail.

Als het nog net iets steviger mag zijn, dan kan het appelsap vervangen door appeljenever, maar dan voeg je er best nog 2 koffielepeltjes of een klontje rietsuiker aan toe.

Geef een reactie

