Zomermaan wikt en weegt

IMG_20150521_114338

Op de blog pagina van SoBaggy las ik eind april dat zowat 1 op 5 vrouwen met een te zware handtas rondzeult (met de nodige schouder-, rug- en nekklachten tot gevolg) en dus vroeg ik me af wat dat eigenlijk met de mijne gaf.
Ik zette mijn handtas op de weegschaal en stelde vast dat ik al bij al nog geen al te slechte leering ben met een tas van 1,3kg.
Het ideale gewicht voor een handtas blijft nl onder 1kg, alles tot 1,6kg is nog aanvaardbaar en vanaf 2kg ben je eigenlijk beter af met een rugzak.In een poging de tas toch nog iets lichter te maken, keek ik even wat er allemaal instak en wat ik er uit kon laten.

image

Dat bleek uiteindelijk enkel de handtashanger, die ik ooit op het BGGD @ the movies event kreeg (en eigenlijk nooit gebruik) te zijn.
Hoewel ik meteen ook mijn kaarthouders ook uitgemest heb en inmiddels de enveloppen die op de post moesten ook vertrokken zijn.

Aangezien ik door een blessure eigenlijk best wel wat oppassen met nek en schouders kan gebruiken, zocht ik ook naar een paar tips&tricks om mijn handtas lichter te houden en mijn schouders te sparen. Dit is wat ik vond:

– draag je meer dan 2kg met je mee, kies dan liever voor een rugzak; als je voor een rugzak kiest, draag hem dan ook correct over beide schouders en zorg ook dat je hem niet te laag draagt
– kies voor een handtas met brede straps, deze snijden minder snel in je schouderspieren dan smallere straps of kettingen
– hang je tas niet over je elleboog maar hou ze in je hand om problemen met elleboog pezen te vermijden
– weet wat je meedraagt in je tas door ze regelmatig eens uit te mesten of regelmatig van tas te wisselen (wat meestal ook in uitmesten resulteert)
– neem een kleinere tas mee, daar kan sowieso minder in en dus zou je alles ook makkelijker moeten terugvinden

Die laatste tip is niet meteen mijn favoriet vermits ik toch altijd eindig met een kleinere tas die dan zo overvolgepropt is dat ik alles alleen maar minder snel terugvind, met de nodige frustratie tot gevolg.

Geef een reactie

