Chunky Zomermaan potatoes

Dat we niet meer naar de Foleys gaan en ik nu zelf Cottage Pie maak, vertelde ik hier al. Maar dat wil dus ook zeggen dat ik een alternatief zocht voor hun Chunky Irish Fries.
Hieronder mijn recept, waarvoor ik deels inspiratie vond bij deze ovenpatatjes.

Ingrediënten

* 1kg aardappelen (geschild of ongeschild naar keuze)
* 100g bacon reepjes
* 5-tal plakjes La vache qui rit cheddar
* kruiden naar keuze (ik neem meestal 1 of andere Oil&Vinegar mix)

Bereiding

* aardappelen wassen en in blokjes snijden
* aardappelen samen met de kruiden en de bacon reepjes in een ingevette ovenschotel gooie en door mekaar rommelen met een flinke scheut olijfolie
* verwarm de oven tot 220° en plaats er de ovenschotel een half uur in. Als je de aardappelen tussendoor opschudt, krijg je een egaal bruin kleurtje
* ovenschotel uit de oven halen en bedekken met de plakjes kaas
* ovenschotel een 10-tal minuutjes terug in de oven plaatsen

Geef een reactie

