de IT kat

image

Hij ziet er misschien ontzettend onschuldig uit, maar deze kater is het equivalent van de IT-kerel die vervelende dingen doet met uw pc als ge van uw plaats gaat zonder hem te locken; als ik mijn portable niet sluit, is mijn scherm gedraaid, staat mijn toetstenbord in querty, staat de auditieve hulp aan of staat het touchpad plots anders gecallibreerd.

Iedere keer nadat ik gevonden heb wat hij precies uitgespookt heeft en het ook weer rechtgezet heb, zweer ik dat ik nooit meer ga vergeten om mijn portable te sluiten. En meestal vergeet ik dat na een paar uren/dagen/weken weer (afhankelijk van hoe lang ik heb gevloekt voor alles weer ok was)

De paniek naar aanleiding van zijn laatste stoot, zal er misschien voor zorgen dat ik het deze keer wat langer zal onthouden…
Huisgenoot1 had me gisteren al verteld dat toen hij thuis kwam meneer de kat een dansje stond te doen op mijn portable en daarbij geprobeerd had (zonder succes) op zijn account in te loggen.Tegen deze ochtend was ik dat natuurlijk al weer vergeten, tot ik zag dat de pc in veilige modus stond en dus maar ff herstartte.
Maar daarna begon de echte miserie pas: alle sites waar ik naar wilde surfen waren plots onbetrouwbaar, mijn virusscantoestanden konden plots niet meer updaten of online,… PANIEK

Even de telefoon erbij gehaald om wat makkelijker te kunnen troubleshooten en dan bij de technische details van elke error-pagina tot de vaststelling komen dat hun certificaten verlopen zijn…
Blijkt dat meneer de kat aan mijn datum en tijd geprutst had…

2 thoughts on “de IT kat

  1. devilkin zegt:

    Misschien toch maar eens een screensaver met automatische lock aanzetten?

    • zomermaantje zegt:

      Aangezien lock alleen niet voldoende is om zijn antics te stoppen (ook gelocked is een scherm draaien mogelijk), gaat dat ni zooooo veel uithalen…

Geef een reactie

