Den triestigste film ter wereld

Als ge die titel leest, gelooft ge nooit dat dat over “The Sound of Music” gaat, tenzij ge die film al samen met mij gezien hebt en toen gezworen hebt dat nooit meer te doen, of geëist dat ik enkel kijk als ik alleen thuis ben (nee hoor, ik kijk ni naar u Huisgenoot1).

Ik hoor al denken, maar allé met al die schoon liekes enzo, dat is toch ne feel good movie… Ni dus, die film zit vol bleitmomenten:

– bleitmoment 1: ze wordt vriendelijk verzocht een andere roeping te vinden, want een nonneke zit er ni in
– bleitmoment 2: de natte gordijnen scene
– bleitmoment 3: ze wordt door een jaloerse tik buiten gepest, loopt van huis weg (want ze is daar ondertussen echt wel thuis) en dat zonder iets te zeggen
– bleitmoment 4: die kinders zijn van hun melk omdat ze ni weten waarom ze weg is en als ze om uitleg gaan vragen worden ze naar huis gestuurd waar ze dan ook nog eens zonder eten naar bed gestuurd dreigen te worden
– bleitmoment 5: ze moeten vluchten en in de rapte wordt de oudste dochter hart nog ne keer gebroken.

En dat zijn alleen de grote bleitmomenten, de traantjes die stiekem tussendoor weggepinkt worden staan ni eens in dat lijstje.

Begrijp mij ni verkeerd, ik zie die film doodgraag, zing alle liedjes van voor naar achter mee (in ’t Engels of in ’t Nederlands, en achterstevoren als ’t moet) en moet altijd gniffelen met dat nonneke dat vergiffenis vraagt omdat ze nen auto saboteerde.
Maar toch…de triestigste film ter wereld.

Dat was al van den eerste keer dat ik hem zag, zo’n 33 jaar geleden (met een onthuste moeder die ni wist welk argument eerst te proberen om die tranenstroom te stoppen om alleen het omgekeerde effect te bekomen), en als ik hem vandaag voor den honderduuzendzte keer zie, is dat ni anders.

Ge wilt trouwens ni weten hoeveel tranen er gevloeid zijn bij het bloggen over den triestigste film ter wereld😉

Geef een reactie

