Zomermaan, gamergirl by proxy

Ik hou van videogames en computergames en zou waarschijnlijk een zeer enthousiaste gamergirl zijn, ware het niet voor dat ene kleine detail: kinetose…

Kinewatte? Kinetose ofte bewegingsziekte, bij de meeste mensen gekend als reisziekte (iedereen kent wel iemand met wagenziekte of zeeziekte), maar in mijn geval een meer algemene vorm van bewegingsziekte die zich ook uitbreidt tot beweging op schermen; denk draaibewegingen in videogames, snelle actiescenes in actiefilms en dingen gefilmd met een handycam.
Het is een gekend fenomeen in de gamer wereld: er bestaan verschillende studies rond, about tech heeft er een heel interessant artikel over op hun site en verschillende game ontwikkelaars proberen bij de ontwikkeling van spellen ook hierin verbeteringen aan te brengen.
Maar voor mensen die het heel erg zitten hebben (en dus na ca 10 tot 30 min, afhankelijk van het spel, al misselijk zijn), is enkel medicatie een oplossing en dat is nu niet bepaald aangewezen voor dagelijks gebruik.

Op het occasionele puzzel- of woordspel na, zijn games dus een no-go voor mij… tenzij ik vanop afstand meekijk of meespeel terwijl 1 van de twee huisgenoten speelt (waarbij ik bij dat laatste wel help met een popje maken, mee beslissingen neem,…) als gamergirl by proxy😉.
Dat vanop afstand meekijken, is sinds Huisgenoot2 Twitch (een videosite voor het streamen van games) ontdekte ook iets letterlijker te nemen.
Hij speelt en streamt via zijn kanaal http://www.twitch.tv/vikingteddybear boven aan zijn pc en dankzij de app en de chromecast kijk ik mee vanuit de zetel, waardoor het soms zelfs lukt heel even een racegame mee te kijken.

Maar mijn grote droom is om toch ooit zelf een MMORPG te kunnen spelen en niet enkel op Huisgenoot1 zijn WoW account een popje te hebben dat af en toe eens van outfit verandert.

3 thoughts on “Zomermaan, gamergirl by proxy

  1. Iris zegt:

    Ik heb dit bij enkele games, zoals Alan Wake op de XboX360. na 20 minuten was ik kotsmisselijk. Gelukkig kan ik verder wel gewoon gamen en heb ik er bij bijvoorbeeld Wow geen last van gehad. Echt balen zeg dat je er zo’n last van hebt

  2. […] mag dan een gamer girl by proxy zijn, een geeky girl ben ik pur […]

Geef een reactie

