Zomermaan en de 2de huisgenoot

Ik heb hem hier ondertussen al een paar keer vermeld, die huisgenoot2, maar waar komt die ineens vandaan?

Begin januari 2013 was ik aan het chatten met een vriendin die zich op dat moment het hoofd brak over een huisvestgigsoplossing voor een goede vriend van haar. Door een samenloop van omstandigheden dreigde die op erg korte tijd dakloos te worden.
Zelf had ze onvoldoende ruimte om hem in huis te nemen en bovendien vond ze dat met een kleintje van nog geen 2 in huis ook geen evidente beslissing.

Wij hadden onze logeerkamer kort daarvoor al eens een weekend opengesteld voor een vriendin in nood en dat zette me aan het denken. Waarom niet opnieuw onze logeerkamer openstellen.
Ik vroeg een beetje door naar het achtergrond verhaal van de optentiële logé en raakte er steeds meer van overtuigd dat dit een goed idee was.
Mijn pitch bij de Huisgenoot was blijkbaar overtuigend, want ook hij was al vrij snel gewonnen voor het idee.

De vriendin in kwestie bracht ons in contact en een chat sessie later, was ik er helemaal van overtuigd dat het wel goed zat: een fan DR Who, Disney en musicals en ook nog eens een gamer en roleplayer… dat zou vanzelf wel loslopen.

We lieten er geen gras over groeien en op zondag 6 januari,terwijl ik na een uitputtend weekendje Efteling het huis aan kant zette en de logeerkamer weer helemaal gastvrij maakte, reed Huisgenoot1 richting zeetje om Huisgenoot2 op te halen.

Het was voor ons allemaal een sprong in het duister, het vroeg van de ene al wat meer aanpassing dan van de andere en soms botst het al wel eens, maar na iets meer dan 2 jaar heb ik nog geen seconde spijt gehad dat ik die 2de huisgenoot in huis haalde!

Geef een reactie

