Een bewogen dag

Het begon al vanmorgen vroeg met een geval van ninja verkeersborden.
Toen ik gisteren terug thuis kwam waren er geen borden te zien en toen ik vanmorgen na het opstaan even door de raam piepte, zag ik een halflege straat en borden met een parkeerverbod.

Ik heb dus de dichtsbijzijnde kleren en schoenen gegrabbeld en ben onmiddellijk de auto gaan verzetten, want die stond blijkbaar al 2 uur verkeerd geparkeerd.
Op een gewone weekdag was het nachtelijke verschijnen van die borden geen probleem geweest, ik ben toch iets na 7 weg, maar nu ik ziek thuis zit, doe ik netjes wat de dokter voorschreef: veel rusten en dus ook een beetje uitslapen.

Gelukkig is onze politiezone zeer actief en behulpzaam op twitter en hoewel ze me niet precies konden vertellen wanneer precies die borden geplaatst worden (het zijn echt wel ninjaborden), stelden ze me wel gerust dat als mijn wagen niet in de weg stond ik zeker niet geverbaliseerd zou worden als ik er voor de borden stond. Meer nog, als ik dan toch in de weg zou gestaan hebben en ze hadden me moeten takelen, dan waren zelfs die takelkosten niet voor mij geweest.
Een hele opluchting, maar ondertussen was ik toch even helemaal opgeschud, met een extra mottig gevoel in mijn maag tot gevolg.

Het lukte me behoorlijk dat gevoel er tijdens de dag een beetje uit te slapen, tot ik plots een “kan je mij eens dringend bellen” berichtje kreeg, rechtstreeks van Huisgenoot1 maar ook van Huisgenoot2. Met een huisgenoot die op roadtrip aan zijn laatste rechtsreekse lijn naar huis moet bezig zijn, verkrampt je maag toch ook wel even.

Een telefoontje later was al meteen duidelijk dat het gewoon om een stomiteit ging. Huisgenoot1 had ervan geprofiteerd om in Waregem even van de autostrade te gaan om bij de KTM garage daar een testrit te doen en tijdens die testrit was hij de sleutels van zijn eigen motor blijkbaar kwijtgespeeld (oh, ironie).
Zomermaan to the rescue, na wat zoeken om de reservesleutel te vinden, stond ik een uurtje later aan de garage zodat hij écht aan zijn laatste rechte lijn naar huis kon beginnen.

Geef een reactie

