Boekenbeurs

Dankzij de ouders van Huisgenoot kregen we kaarten voor de feestelijke opening van de 75ste editie van de Boekenbeurs.
Huisgenoot was zelf niet vrij om mee te gaan en dus besloot ik mijn mama mee te vragen. Toen we klein waren nam zij ons elk jaar mee naar de boekenbeurs en zocht ze altijd een boek uit om als Sinterklaas cadeau te krijgen en mochten we ook steeds een boek kiezen om zelf meteen bij thuiskomst te lezen.

Ze vroeg me of ik haar deze keer niet wilde helpen met het uitzoeken van boeken voor mijn neefjes (van 5 en 7) en uiteindelijk heb ik eigenlijk de boeken uitgekozen (op een boek over dino’s na), vermits mama toch steeds naar wat er mij saaie, niet uitnodigende of meisjesachtige boeken uitzagen, greep.
Voor de 5-jarige spring-in-t-veld kozen we Mathijs, de kleine held
Voor de 7-jarige voetballer en voetbalfan kozen we Een voetbalstaion de klok rond, in de hoop dat het hem lezen een beetje leuker zal maken.
En omdat mama ook nog een voorleesboek wou kozen we de pop-up editie van Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft

Voor mezelf nam ik Papillon van Henri Charrière mee, een klassieker die ik las toen ik nog thuis woonde maar zelf nog niet bezat. Ik kijk er naar uit het nog eens opnieuw te lezen, en ook de film met oa Steve McQueen en Dustin Hoffman wil ik graag nog eens terugzien.

Geef een reactie

