Winterbandenmiserie

Als ik dan toch aan’t klagen ben over mijn auto, kan maar gelijk verder doen.
Vorig jaar kloeg ik op Misantropia al over ’t feit dat onze directie pas begin december besliste de leasingcontracten te laten aanpassen zodat we ook recht hebben op winterbanden, met als gevolg dat ik een hele winter lang op de wachtlijst stond bij meerdere bandencentrales.

Deze winter wilde ik gelijkaardige taferelen vermijden dus vroeg ik er half augustus al eens naar toen ik de banden van mijn wagen liet vervangen.
Ze lieten me toen weten dat ze mijn vraag zouden noteren en dat ik eind augustus/begin september een telefoontje voor een afspraak zou krijgen van Q-team, want het was nog iets te vroeg om de aanvraag al in te dienen.
Begin september krijg ik inderdaad een oproep om afspraak vast te leggen en laten ze me weten dat ik bevestigingsmailtje zal ontvangen, met een link om de afspraak definitief te maken.

Dik 1,5 week later nog steeds geen mailtje, dus vandaag even gebeld. Lijnen waren allemaal overbezet dus er is de mogelijkheid te laten terugbellen, wat ik ook doe.
Een uur later telefoontje van Q-team, de lijn is ontzettend slecht en het duurt even eer ik de dame aan de andere kant de situatie uitgelegd krijg. Jammer genoeg is mijn afspraak nergens terug te vinden en moet er dus een nieuwe gemaakt worden.
Al mijn gegevens worden opgevraagd en ook mijn bandenmaat is nodig, waarop ik antwoord dat ik die niet bij de hand heb, aangezien de garage alles voor mij ging regelen. Gevolg: uitbrander van de al lang niet meer zo vriendelijke dame dat ik toch niet kan verwachten een afspraak te maken voor het vervangen van banden zonder de bandenmaat te kunnen opgeven.
Diepe zucht van mijn kant, ik laat weten dat ik later nog wel eens terug bel als ik de gegevens bij de hand heb.

Vermits ik niet veel zin had om nog eens terug te bellen, opnieuw in de wacht te staan, opnieuw mijn verhaal te doen,… bel ik naar de bandencentrale met de vraag of ik via hen geen afspraak kan maken omdat het via de afsprakendienst een beetje misgelopen is.
Uit de diepe zucht van de dame aan de andere kant van de lijn maak ik op dat dit duidelijk niet de eerste keer is, maar ze is erg behulpzaam en vindt op basis van mijn nummerplaat binnen de kortste keren mijn aanvraag terug.
Aangezien de winterbanden nog niet op voorraad zijn kan zij me jammer genoeg niet rechstreeks een nieuwe afspraak geven, maar ze gaat mijn aanvraag opnieuw doorfaxen naar het hoofdkantoor met de mededeling me opnieuw te contacteren voor een nieuwe afspraak.
Ik ben eens benieuwd!

One thought on “Winterbandenmiserie

  1. […] dagen na de winterbandenmiserie blogpost kreeg ik opnieuw een telefoontje van Q-team. Naar aanleiding van de opmerking die de dame van de […]

Geef een reactie

