Autoproblemen in ’t kwadraat

Donderdagavond kom ik na het werk de parking op en zie mijn auto daar staan met een platte achterband (weeral de rechtse. Dankzij een tip van een collega kon ik met een andere auto die toch maar gewoon op de parking staat naar huis en hoefde ik niet eerst nog een uur te wachten op de pechdienst.
Vrijdagmorgen eerste werk pechdienst gebeld, die er op minder dan een half uur stonden om de platte band om te wisselen voor het noodwiel, zodat ik onder de middagpauze de band kon laten repareren/vervangen bij de naburige bandencentrale.
Daar toegekomen waren ze het onderling niet eens of vervangen van beide achterste banden (die toch al behoorlijk versleten waren) of verwijderen van spijker en repareren van de band de beste optie zou zijn. Er moest overlegd worden met de leasingmaatschappij die natuurlijk op dat moment ook lunchpauze had, ik vraag me af waarop ik daarvoor dan eigenlijk op voorhand gebeld had?
Ik moest er niet op rekenen mijn auto terug te hebben voor 14u30, dus sprak ik af dat ik hem daar zou laten en na het werk wel weer zou ophalen.
Aangezien het weer het toeliet, ging ik te voet terug naar het werk, maar liet me daarna wel aan de bandencentrale afzetten door collegaatje dat daar toch moest passeren.
Ik kreeg de auto terug met twee nieuwe achterbanden.

Zaterdagavond besloten we, eindelijk, Huisgenoots ouders te laten kennismaken met sushi. Even later deed de auto weer eens van “emissie storing” en sloeg telkens opnieuw af van zodra we van 1ste naar 2de schakelden. (aan de sushi plannen deed dit gelukkig niks af)
We besloten dat ik ipv VAB te bellen, die toch niet werkelijk iets aan het probleem kunnen doen maar enkel een reset van de foutmelding en de veilige modus, gewoon op maandag zou langs de garage gaan die hier om de hoek is. En ook dat ik op zondag zijn auto zou nemen, wat ik eerst even vergat waardoor ik 1 straat ver weer kon terugkeren om van auto te ruilen.
Vandaag stap ik in de wagen en krijg nog even de foutmelding en kan daarna gewoon rijden. Om toch maar het zekere voor het onzekere te nemen, rijd ik toch maar naar de garage om daar een diagnostiek te laten doen.
Op het moment dat ik daar de wagen opnieuw aanleg zodat ze het diagnostiekprogramma kunnen laten lopen … geen foutmelding meer. Dus wordt besloten een ritje te maken, maar na 3 toertjes rond de blok nog steeds geen spoor van een probleem.
Ze hebben dan maar gewoon even een software update gedaan en me verder terug op pad gestuurd met de mededeling dat als het probleem zich opnieuw voordeed terug langs te komen en indien het afwezig bleef het toch even te melden bij het volgende onderhoud (dat toch binnenkort aan de orde is) zodat ze er dan nog eens extra naar zouden kunnen kijken.

Dat is op de 20 maanden dat ik de wagen heb de 5de keer dat ik ermee in panne val, je zou voor minder gaan geloven dat hij vervloekt is.😦

One thought on “Autoproblemen in ’t kwadraat

  1. […] en de vrijdag dat ik een halve dag nam om een lening te tekenen bij de bank, en de vrijdag na de maandag dat ik voor niets in de garage stond en de vrijdag dat ik eigenlijk nog zoveel mogelijk wou afwerken om met gerust gemoed op vakantie te […]

Geef een reactie

