Moet er nog zand zijn?

Het Zandsculpturen festival in Blankenberge is dit jaar gebaseerd op het Magical Moments Festival in Disneyland Parijs.
Als grote liefhebber van Disney, hoefde ik niet lang te twijfelen toen een een stel gekke Disneyfans, dezelfde waarmee ik vorig jaar 2 keer naar Disney ging (1 keer in Florida en 1 keer in Parijs), me vroegen of ik geen zin had om mee te gaan.
Dat we achteraf zouden gaan eten in een superlekker Italiaans restaurant in Oostende, zorgde alleen voor meer overtuiging.

Het festival zelf is eigenlijk een beetje een reis door de verschillende Disneyland landen met interpretaies van karakters en attracties. Hieronder enkele van de foto’s die ik nam, bij Kim kan je er nog meer vinden.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Na het bekijken van de sculpturen liepen we terug tot aan ’t station om daar de tram te nemen. Deed wel een beetje naar om op de tram te wachten tegenover het hotel dat jaren geleden door mijn grootouders werd opengehouden (lang voor ik er was).

Het eten bij restaurant Marina was opnieuw overheerlijk.
Eerst een aperitiefhapje, als voorgerechtje Buratta de lekkerste mozarella die ik ooit at (mozarella met een hartje van room), gevolgd door cavatelli pasta met gehakt, spinazie en pecorino kaas. Het hoofdgerecht was eend met spinazie en schilfers van groene appel en een sausje waarvoor je je bord zou aflikken.
Voor het dessert kregen we nog een degustatie van gorgonzola die zalig smolt op je tong en als dessert een pruimentaartje met een bolletje vanille ijs.
Hoef ik er nog bij te vertellen dat ik eigenlijk veel en veel te veel gegeten heb?

2 thoughts on “Moet er nog zand zijn?

  1. Kim zegt:

    Gek, wij???

    haha, heb je de naam van die lekkere mozarella terug gevonden. jipie. mjammjammjam.

    • zomermaantje zegt:

      Officieel is het eigenljk geen mozarella, maar een kaasbereiding op basis van mozarella (maar was te lui om dat uit te leggen toen ik de blogpost schreef ;p)

Geef een reactie

