Eetbare tradities

Toen ik eerder deze week aan Huisgenoot vroeg wanneer we onze jaarlijkse traditie van een passage langs de Quetzal-stand op de Gentse feesten zouden inplannen, stelde ik plots vast dat veel van de jaarlijkse tradities die ik in ere probeer te houden met eten te maken hebben.

– de appelbollen (want worstebrood vind ik niet lekker) op de eerste maandag na nieuwjaar. Wat niet zo evident is als je niet in Antwerpen woont.
– op 2 februari moeten er pannekoeken gebakken worden (ook al speel ik na een drukke dag al wel eens vals met voorgebakken pannekoeken)
– op aswoensdag wil ik pruimentaart
– tijdens de Gentse Feesten wil ik passeren aan de stand van de chocoladebar en wil ik eigenlijk liefst van al ook smoutebollen, maar dat laatste komt er niet altijd van.
– en toen ik nog in Antwerpen woonde moest er ook jaarlijks langs de Sinksenfoor gepasseerd worden voor smoutebollen, ook al liet ik de rest van de foor links liggen (die optionele smoutebollen tijdens de Gentse Feesten zijn daar een beetje ter vervanging van).

Geef een reactie

