Rabarbermoes met appelsien

Om goed voorbereid aan de in mei geplande sapkuur te starten, kocht ik een kist persappelsienen. Maar aangezien die kuur geannuleerd werd, heb ik nu behoorlijk wat appelsienen weg te werken.

Dus bedacht ik me dat rabarbermoess met appelsien wel lekker moest zijn en dus experimenteerde ik een beetje

Ingrediënten
* 1kg rabarber
* 4 appelsienen
* 150g kinnekessuiker (of meelsuiker of lichte bruine suiker of hoe ge het ook wilt noemen)
* snuifje kanneel

Bereiding

Verwijder blad en voet, snij in dobbelsteentjes van 2 cm en was de rabarber.
Als het verse jonge rabarber is, is het niet nodig hem te schillen.
Schil de appelsienen, halveer ze en verwijder witte velletjes en pitten.
Doe de rabarber, de appelsien en de suiker in een pot en laat een 20-tal minuten stoven op een matig vuur.
Voeg naar smaak kaneel toe.

Indien de rabarbermoes te lopend is naar je smaak, kan je indikken met vanillepuddingpoeder of aardappelzetmeel

Naast de traditionele gerechten waar rabarbermoes goed bij past (warm met kip, koud bij een gehaktbroodje, frikadellebolletjes of in yoghourt), is rabarbermoes trouwens superlekker bij feta.

Geef een reactie

