In snackpreview: SoyJoy

Dankzij The Insiders mag ik nog eens een productje testen en zat afgelopen vrijdag een doos met oa dit in mijn bus.

Het product in kwestie is SoyJoy een fruitige snackreep op basis van rijpe sojabonen, afkomstig uit Japan, die binnenkort gelanceerd gelijktijdig gelanceerd wordt in Antwerpen en Brussel, maar ook in Parijs, Milaan, Barcelona en Parijs.

De repen bestaan in 7 smaken:
– bosbes
– sinaasappel
– appel
– aardbei
– gojibes en meidoorn
– pruim
– banaan

Ik proefde ondertussen al de smaken banaan, pruim en gojibes en meidoorn en was onmiddellijk verrast door de smaak van echt fruit, want toen ik hoorde dat het een Japans product was, had ik toch een beetje schrik voor de typische chemische snoepjessmaak.
De textuur van de reep is erg aangenaam een beetje zoals cake, maar dan iets taaier en helemaal niet plakkerig. Enige minpuntje is misschien dat de repen net iets aan de droge kan zijn en dus misschien niet zo ideaal als je er geen slokje bij kan drinken.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de andere smaken die ik deze week ga ontdekken, want het is mijn goede voornemen om ze de rest van de week bij wijze van ontbijt mee naar het werk te nemen.

Geef een reactie

