Ellendig

Ik zit momenteel thuis met een buitenoor en keelontsteking en kreeg als opdracht van de dokter: veel drinken, veel rusten en goed warm houden. En dat laatste is momenteel een beetje een probleem aangezien de waakvlam van de chauffageketel vandaag alleen al 3 keer uitgegaan is.
Gevolg: het wordt koud in huis (heb het nog niet boven de 19° gekregen) en ik moet naar de nog koudere garage om dat ding terug in gang te krijgen. Alsof ik me met de oor- en keelpijn nog niet ellendig genoeg voel.

Gelukkig zijn er twee bezorgde poezen in huis die me samen met een stapel fleecedekentjes en een kersenpitkussentje toch een beetje warm proberen te houden.

3 thoughts on “Ellendig

  1. Karel zegt:

    Mmm, is de druk in de chauffageketel nog hoog genoeg? Misschien wat water toevoegen aan de ketel?

    • zomermaantje zegt:

      Dat zou inderdaad 1 van de oorzaken kunnen zijn. Ik wacht vol ongeduld tot Huisgenoot thuis is om dat te checken en verschuil me ondertussen onder mijn berg dekentjes en katten

    • zomermaantje zegt:

      Het bleek uiteindelijk combinatie te zijn van te weinig druk en paneel dat niet juist zat, zodat er makkelijk tocht aan de waakvlam kon

Geef een reactie

