The battle of the brushes

Iets meer dan een maand geleden begonnen Huisgenoot en ik de Philips Flexcare+ te testen. Wat Huisgenoot ervan vond kon je hier al lezen en nu is het dus mijn beurt.

Ik poets al enkele jaren elektrisch en had dus een basis voor vergelijking. Om nog beter te vergelijken besloot ik na twee weken voor een weekje terug over te schakelen naar mijn gebruikelijke tandenborstel. Hieronder overzichtje van mijn bevindingen.

Positief:
– verschillende standen waaronder gum care, sensitive en massage
– iets krachtiger dan mijn gebruikelijke tandenborstel
– iets stiller dan mijn gebruikelijke tandenborstel

Neutraal:
– kriebelt in het begin iets harder dan mijn gebruikelijke tandenborstel, maar daar wen je heel snel aan

Negatief:
– het borsteltje is groter dan die van gebruikelijke tandenborstel waardoor het moeilijker is om mijn achterste kiezen goed te poetsen
– het grotere borsteltje maakt ook dat je al gauw met de achterkant van het borsteltje tegen je tanden tikt, wat een heel vervelend gevoel is, op het pijnlijke af
– bij het poetsen van mijn voortanden worden enorm veel trillingen doorgegeven die voor pijnlijke sinussen en hoofdpijn zorgen. Op de senisitive stand lukt het soms de hoofdpijn te vermijden, maar de pijnlijke/gevoelige sinussen blijven een probleem.

Het probleem van de gevoelige sinussen heeft ervoor gezorgd dat ik na mijn weekje poetsen met de gebruikelijke tandenborstel nog slechts een paar keer met de Flexcare+ gepoetst heb om uiteindelijk definitef terug over te schakelen naar mijn gebruikelijke borstel.
Ik heb dan ook besloten om de Flexcare+ niet te houden.

Geef een reactie

