Crisis 10

Had je me vorig jaar rond deze tijd gezegd dat ik vrijwillig mee zou gaan naar een wargame convention, ik had je niet geloofd.
Had je me gezegd dat ik erop zou aandringen om te gaan ook al was ik ’s nachts erg ziek geweest van een buikriepachtige episode, ik had je gewoon gek verklaard.
En toch is dat exact wat er dit weekend gebeurd is toen we naar Crisis 10 gingen.
Dit is de jaarlijkse conventie van de Tin Soldiers of Antwerp en volgens henzelf 1 van de meest vooraanstaande op het Europese vasteland.
De inkomprijs is 7 EUR, maar voor die prijs kreeg je een mini goodiebag met daarin: een voucher waarmee je in de Quick een medium menu aan 5 EUR kon krijgen en voor de eerste 1000 betalende bezoekers onderstaande (zelf nog te schilderen) figurine.

We arriveerden rond 2u en deden eerst een kijkrondje, waarbij we meteen een cadeautje vonden voor het kleintje van een bevriend koppel, ik een nieuwe set metalen dobbelstenen kocht voor mijn ventje (1 maat groter dan degene die hij al had) en mezelf nog trakteerde op een grote glitterende paarse zeszijdige dobbelsteen, onze ogen uitkeken aan de Freebooter stand, de vele bekenden begroetten.
Vermits ik me nog steeds niet zo goed voelde, steldde Huisgenoot me voor om even een luchtje te scheppen voor we aan ons kooprondje begonnen. Iets wat ik erg apprecieerde en we zijn dan meteen ook nog maar iets gaan drinken.

Een betere omschrijving van ons kooprondje is wellicht: “het leegplunderen van de freebooter stand”. Huisgenoot ging naar huis met 3 figuurtjes, ikzelf koos er 4 waarvan ik er twee van hem cadeau kreeg.
Dat wil natuurlijk wel zeggen dat ik dringend eens terug moet beginnen schilderen, want ondertussen heb ik al een verzameling van 17 ongeschilde figuurtjes die op me liggen te wachten.

Geef een reactie

