BGGD36: Xbox Kinect

Gisteren na het werk stapte ik in de auto bij Endimi en haar ventje, op weg naar BGGD36 die in het teken stond van de Xbox Kinect. Kinect is controlervrije gaming voor de Xbox360, waarbij je met je hele lichaam (inclusief stem want er is ook voice controll) het spel speelt.
Vandaag was de officiële launch in de VS, in Europa is hij vanaf 10/11 te verkrijgen.

We waren bij de eerste aanwezigen, wat maakte dat we zowat meteen een van de spelletjes uit het Adventures game konden spelen.
Naarmate er meer volk toekwam, verhuisden een deel van ons naar boven waar eveneens een tweede console, een heleboel hapjes en drankjes en kilo’s snoep te vinden waren.
Ik heb nog even strike gesmeten met de bowling die deel uit maakt van Kinect Sports en heb voor de rest vooral met de vele bekenden gebabbeld en gekeken hoe de anderen dansten en sportten.
Na een tijdje ben ik samen met Huisgenoot terug naar beneden verhuisd waar we ook nog een gevechtspelletje (dat er wreed vermoeiend uitzag) en de Kinectimals te zien kregen.

De meningen over zowel het controlervrije spelplatform als de verschillende spellen waren behoorlijk uiteenlopend: van “wow, dit wil ik ook” tot “meh, dat zegt me niets”. Ikzelf bevind me voorlopig in het Wow-kamp en ben zwaar aan het twijfelen om het aan mijn kerstlijstje toe te voegen.

One thought on “BGGD36: Xbox Kinect

  1. […] BGGD36: Xbox Kinect @ zomermaantje.wordpress.com BGGD36: XboX Kinect @ endimi.wordpress.com […]

Geef een reactie

