Zomermaan en de muggebeet

Ik had de voorbije weken al een paar keer gevloekt op het feit dat de muggen maar niet wilden doorhebben dat het ondertussen herfst was en me dus niet meer moesten ambeteren.
Blijkbaar hadden ze dat gehoord en zinden ze dus op wraak. Stevige wraak zelfs.

Dit weekend werd ik gestoken en ik voelde meteen dat het mis was: op nog geen 5 minuten was mijn hand vurig rood en stond er een blaasje op de beet.
Toen ik een half uurtje later thuis was, stond mijn hand al redelijk dik en heb ik dus maar meteen een dikke laag coritisonezalf gesmeerd.
Zondagmorgen stond mijn hand nog wat dikker en dus werd er niet alleen gezalfd maar ook geslikt, allergiepilletje to the rescue. Het gloeien en zwellen leek gedurende de dag eindelijk een beetje onder controle, maar tegen ’s avonds begon het pilletje duidelijk uit te werken en toen ik maandagmorgen wakker werd, was mijn hand zo dik dat ik duim en wijsvinger amper nog kon bewegen en dat mijn pols plooien ook geen optie meer was.

Een bezoekje aan de dokter later kwam ik thuis met een hogere dosis pilletjes, een straffere zalf (met antibiotica omdat een dergelijk hoog percentage cortisone niet afzonderlijk te vinden is, waarop ik natuurlijk ook nog eens reageerde) en de opdracht me koest te houden.
Wat ik ook braaf deed aangezien ik tot mijn grote frustratie toch niet veel zinnigs kon doen met die pols.

De pilletjes doen netjes hun werk: de zwelling en de vuurrode kleur zijn weg (de zone die rood zag is nu gelig-groen zoals bij een oude bloeduitstorting) en ook het blaasje op de beet is al minder. Ik merk wel duidelijk wanneer ze uitgewerkt zijn want dan begint dat blaasje steevast terug te zwellen en ontzettend hard te jeuken.

Enige wat me een beetje tegensteekt is dat ik vanaf nu elke zomer preventief elke avond een allergiepilletje moet slikken om een herhaling van dit fijne verschijnsel te vermijden.

Geef een reactie

