En toen ging Zomermaan niet naar Madrid

Vorig jaar half september kwam ik, na 14 dagen uitrustvakantie bij mijn nicht in de buurt van Malaga, terug met … een plan.

Niet lang voor ik bij haar op bezoek ging, had zij Madrid ontdekt en haar enthousiasme werkte zo aanstekelijk dat ik voorstelde om dit jaar onze verjaardagen (want we zijn met 9 jaar verschil op dezelfde dag geboren) samen te vieren door Madrid onveilig te maken. En dat zag ze natuurlijk meteen zitten.

Kort nadat ik terug was, besloot mijn nicht haar leven een andere wending te geven, de finca en en de paarden achter zich te laten en met de kinderen naar Madrid te trekken. De verhuis was gepland voor tijdens de zomer, dus tijdens ons verjaardagsweekend had ik meteen ook plaats om te logeren.

In april van dit jaar liet mijn zusje, die reisagente is, me weten dat er een “spaanse week” promotie zat aan te komen bij Brussels Airlines, met als resultaat dat ik voor minder dan 95 een ticket heen en terug had en dat ook zij zou meegaan.
Omwille van het feit dat ik mijn verjaardag toch ook nog een beetje met Huisgenoot wou vieren en zij op maandagavond een examen van de avondschool had, zouden we met een dag verschil vertrekken en toekomen, maar dat maakte eigenlijk niet zo veel uit.

Telkens ik mijn nicht op msn, facebook of mail sprak, telden we af naar 15/10/2010 en maakten wilde plannen.
Tot ik begin deze maand een mailtje kreeg, getiteld: slecht nieuws. Jammer genoeg kon mijn nicht door omstandigheden niet langer in Madrid blijven wonen en verhuisde ze in allerijl terug richting Malaga, waar ze voorlopig een onderdak gevonden heeft.
Ze wilde nog steeds erg graag dat we zouden langskomen en dus gingen zus en ik op zoek naar alternatieven.
Vermits het ticket gekocht was tijdens een speciale actie was het niet wijzigbaar of annuleerbaar, een nieuw ticket kopen richting Malaga was zelfs bij de echte lowbudget maatschappijen niet mogelijk onder de 200 euro en voor een enkele rit met de trein van Madrid naar Malaga (3u rijden en geen echt goeie aansluiting met de vlucht) zouden we 85 euro kwijt zijn.
Vermits we op verschillende data zouden toekomen en vertrekken was ook een auto huren of er met 2 een gezellig weekendje Madrid van maken geen optie.

Met pijn in het hart hebben we dus ons reisje naar Madrid afgezegd en hoewel de tickets dan misschien niet terugbetaalbaar zijn, de taksen van een ticket dat je annuleert kan je altijd terugvorderen. In dit geval was dat toch goed voor ongeveer een derde van de ticketprijs.

Het plan is nu om zodra mijn nicht terug een beetje haar leven op rails gekregen heeft alsnog een bezoekje te gaan brengen. En als alles goed gaat, gaan we misschien volgend jaar of binnen 2 jaar Madrid nog wel eens onveilig maken met ons tweetjes of ons drietjes.

Geef een reactie

