Baksteencake

Gisteren probeerde ik marmercake te maken bij wijze van verjaardagstractatie voor de collega’s, maar zoals de titel al doet vermoeden is dat niet 100% gelukt.
Onze oven is eerder aan de oude kant en blijkbaar niet meer in staat een cake te bakken zoals het hoort. Toen het wekkertje afliep was de bovenkant van de cake nog aan de lopende kant. Na overleg met Huisgenoot gaf ik de cake nog een extra 10 minuutjes en daarna nog eens een 5-tal minuutjes bij.

Toen we hem uiteindelijk uit de oven haalden, was de bovenkant ligt gekorst, de onderkant een glimmende zwarte baksteen en het midden net niet meer lopend.

Zaterdag doe ik een nieuwe poging, want zondag is er een verjaardagsfeestje voor mijn mama en ik en daar wil ik trakteren met marmercake en frangipanetaart.
Hopelijk gaat het dan iets vlotter.

One thought on “Baksteencake

  1. […] de marmercake waarop ik mijn collega’s wilde trakteren uitdraaide op baksteencake, palmde ik een paar weken terug de keuken van mijn schoonouders in, om er zeker van te zijn dat de […]

Geef een reactie

