Witloof in den oven … met zalm

Vandaag ging ik op bezoek bij mijn ouders en mocht ik kiezen wat we zouden eten. Ik koos witloof in de oven, vermits ik dat eigenlijk zelf nooit maak wegens beetje teveel gedoe voor 1 persoon want moeilijke eter Huisgenoot lust (nog) geen witloof.

Voor de gelegenheid maakte mama de variant met zalm, wat ik eigenlijk nog lekkerder vind dan de versie met hesp en kaassaus.
En aangezien de zachte smaak van de zalm het scherpe van het witloof een beetje wegneemt, ook een stuk kindvriendelijker.
Hieronder volgt het recept

ingrediënten:

– 2 stronkjes witloof per persoon
– voldoende gerookte zalm om het witloof in te rollen
– een busje room

bereidingswijze

– Kook het witloof gaar en laat uitlekken
– rol de stronkjes witloof in een plakje gerookte zalm
– leg de rolletjes in een ovenschotel en overgiet met de room
– plaats een half uurtje in een oven op 160°
– serveer naar smaak met aardappelpuree, gratin dauphinois of tagiatelli

Smakelijk!

Geef een reactie

