BGGD road trip

Op 5 en 6 oktober was ik 1 van de 21 lucky girls die mee mochten op de BGGD road trip. Een superleuke uitstap gesponsord door Honda Belgium die ons toeliet per 2 met een Honda CR-Z naar Parijs te rijden om daar het Parijse autosalon te bezoeken en dan te overnachten in het Dolce hotel te Chantilly

Rond half 10 werden we verwacht bij Honda Belgium, waar we verwelkomd werden met een drankje en daarna uitleg kregen over de Honda CR-Z en veilig en defensief rijden.
Na het invullen van verzekeringspapieren, in ontvangst nemen van de sleutels en een goodiebag met oa een road book en lunchpakket mochten we onze auto’s inladen en vertrekken.

Op weg naar het hotel reden mijn co-driver en ik om beurten een eindje en ik moet zeggen dat ik vooral de ervaring als chauffeur het fijnst vond.
Als passagier zit je erg laag en kan je de stoel niet in de hoogte herstellen. Vermits ik zelf nogal klein ben, moest ik de rugleuning van de stoel nogal recht zetten om over het dashboard heen naar buiten te kunnen kijken en te voorkomen dat ik misselijk zou worden. De zetelverwarming (die ook op de stand low behoorlijk warm wordt) maakte echter veel goed.

Als chauffeur was ik onder de indruk van de fijne wegligging, de sportmodus en het funky dashboard.
Naast de sportmodus, waarin het gaspedaal gevoeliger is en het sturen vlotter gaat, heeft de wagen ook een normale en een economy modus. Deze laatste is er vooral om tijdens stadsritjes het ecologische karakter van de hybride ten volle te benutten.

Aangekomen aan het hotel, waar we dankzij een beetje sight-seeing wegens verkeerd rijden een beetje later dan verwacht toekwamen, hadden we net de tijd voor het afzetten van de bagage en een plaspauze voordat we met de bus naar de Honda stand op het Parijse autosalon werden gebracht.


Daar aangekomen kregen we naast een hapje en een drankje ook uitleg over de nieuwe Honda Jazz die ook in hybride versie gelanceerd wordt.

En dan was het tijd om een beetje rond te lopen op de autoshow. We passeerden langs de stands van Lotus en Jaguar (want Huisgenoot had gevraagd om daar een paar foto’tjes te trekken), kochten een souveniertje voor 1 van de Girl Geek thuisblijvers en waagden ons leven in een auto die over de kop gaat om het nut van gordels te bewijzen.

Rond 6u vertrokken we opnieuw richting hotel, waar we na de incheck een uurtje konden bekomen op onze mooie ruime kamer om daarna te genieten van een heerlijk en verzorgd 3-gangen menu (geitenkaas als voorgerecht, vis als hoofdgerecht en crème brulée als dessert) met koffie achteraf. Met de nog wakkere girl geeks zakten we nog even af naar de bar met comfy zetels voor een gesprek over alles en niets en vooral veel gelach.

Ondanks de behoorlijk comfy bedden sliep ik niet al te best. Last van een kriebelhoest die ik maar niet onder bedwang kreeg en waarvan ik maar na een paar uur doorhad dat die eigenlijk het begin was van een allergie-aanval. Zodra ik dat doorhad en een pilletje geslikt had, sliep ik als een roosje.

Dag 2 werd gestart met een uitgebreid ontbijt met brood, kaas, ei, pannekoeken, yoghurt en fruit. Daarna was het tijd voor een uurtje genieten in het zwembad, de sauna en de haman.

Gevolgd door een gezellige babbel bij een lekker kopje thee in de bar, waarna het tijd was om terug richting Zellik te vertrekken. Waar we dankzij de stevige file onderweg met wat vertraging toekwamen.
We werden er voor de debriefing opgewacht met een drankje, cake en lekkere tiramisu.
Naast de zeer interessante debriefing, moesten we ook nog het antwoord op de wedstrijdvraag How many girl geeks can you pack in a Jazz? beantwoorden.
Het resultaat zie je in onderstaand filmpje.

Moe maar voldaan reed ik achteraf naar huis na 2 heerlijke dagen van pure verwennerij.

Geef een reactie

