Vervloekt

Om de ene of de andere reden krijg ik altijd vervloekte auto’s in handen, Huisgenoot heeft me daar dit weekend zelf op gewezen.

Nadat ik in januari op de autostrade in panne was gevallen omdat mijn auto zonder brandstof viel, terwijl het metertje amper in het rood stond (lichtje was net aangegaan) en ik volgens de boordcomputer nog zeker 30km kon rijden, en daar in de ijzige kou eerst een uur op de VAB man moest wachten die er dan nog een dik uur over deed om de motor te purgeren, ging ik steeds braaf tanken zodra mijn auto meldde dat het brandstofniveau laag was… Ook al hadden ze in de garage preventief de software van de boordcomputer geupdate na het voorval, want er was volgens hen helemaal niks mis…

Behalve vorige vrijdag na het werk. Het lichtje sprong aan op dikke 5 km van huis en we zouden ’s anderendaags op weg naar Gent toch langs het tankstation passeren, dus kon ik evengoed recht naar huis gaan om mijn beginnende migraine te bestrijden.
Zaterdagmorgen Huisgenoot maar traag in gang gekregen, dus aan de late kant om naar Gent te vertrekken, besloten we op weg van Gent richting volgende halte te tanken, ik kon toch nog makkelijk 70 km rijden.
In Gent voor we vertrokken nog even gecheckt, ik had nog steeds voor 50km brandstof en tot aan het tankstation was zeker niet verder dan 15km, geen probleem dus…

Tot zo ongeveer 6km voor het tankstation ik vond dat de wagen raar deed en aan Huisgenoot vroeg hem aan de kant te zetten (vlak aan de afrit Beervelde), want ja hoor, de brandstof was zo goed als op.
Tegen dat we goed en wel aan de kant stonden, was het tankstation nog maar 3km verder, dat zouden we langs de pechstrook wel te voet doen.

Awel, 3km aan de kant van de snelweg is lang, wreed lang. Zeker als je halverwege die trip de hint krijgt op een ander stukje te lopen want dat leek wel veiliger (Huisgenoot had als chaufeur het enige aanwezige fluovestje aan), om dan je knie open te vallen en je hand te schaven terwijl je nog volop verkondigt “volgens mij is die ondergrond nogal oneffen” *zucht*

Net voor we het tankstation bereikten, stopte een lieve meneer die ons meenam en ons zelfs terugbracht tot aan de afrit zodat we niet het hele stuk terug moesten.
Gelukkig had ik de neveneffecten van de zo goed als lege tank op tijd herkend, waardoor er deze keer geen lucht in de motor gekomen was en we na een 3-tal keer proberen de auto toch terug gestart kregen.

Conclusie: tenzij de wereld al aan het vergaan is, zal ik de volgende keer dat mijn auto me aanmaant tot tanken dat ook aan het dichtstbijzijnde Total station doen, want dit wil ik NIET nog eens meemaken.

4 thoughts on “Vervloekt

  1. Caroline zegt:

    oh,ik herken hier zo man in ,die was vroeger ook zo!
    tot het laatste wachten om te tanken! Gelukkig komt dit met deze wagen NOOIT meer voor,aangezien “hij” piept van “bitte tanken”!

    • zomermaantje zegt:

      Probleem bij mij is dus dat het systeem dat moet aanduiden wanneer ik moet gaan tanken niet zo heel goed afgesteld is als zou moeten😉

  2. Karel zegt:

    Ik ben gisteren nog gaan tanken op het moment dat ik volgens de boordcomputer nog 35 km kon doen. In de garage hebben ze me vroeger aangeraden om het niet onder de 20 km te laten zakken. Dat was ook het uiterste moment dat ik ooit gaan tanken ben.

    • zomermaantje zegt:

      Dat is ook wat ze mij aangeraden hebben nadat ze de “preventieve” software update gedaan hadden, maar daar had ik dus zaterdag niet veel aan.
      Als die regel had geklopt had ik nog ruimschoots tot aan het tankstation geraakt.

      Vanaf nu hou ik me dus echt wel aan de zelfopgelegde regel, zodra het piept ga ik tanken😉

Geef een reactie

