Een productief weekend

Al maanden waren Huisgenoot en ik het erover eens dat onze garage eens dringend opgeruimd moest worden, maar nooit kwam het ervan.
De ene keer stak het weer, de andere keer mijn enkel of schouder, of onze overdrukke agenda een stokje in de wielen.
Tot we bij het aanvragen van de levering van onze nieuwe droogkast tot de vaststelling kwamen dat we de garage wel zouden moeten opruimen, wilden we die levering laten plaatshebben en de droogkast ook ergens kunnen zetten.

Zaterdag zijn we dus op tijd opgestaan en hebben we zowat alles wat in de garage stond naar buiten gesleept om dan eens grondig uit te zoeken wat precies allemaal weg mocht. Naast een zak met spullen voor een bevriende LARP-organisatie en wat spullen voor Huisgenoot’s ouders was er ook een hele kofferlading spullen voor het containerpark. Terwijl Huisgenoot het ritje containerpark voor zijn rekening nam, heb ik de garage geschuurd. Het leek me het makkelijkst om de garage gewoon uit te spuiten en dan achteraf de hardnekkigere vlekken (lees: olievlekken van motor en grasmachine) nog even te lijf te gaan.
Achteraf bleek dat toch niet mijn beste idee: de vloer in onze garage ligt behoorlijk schots en scheef, waardoor het nog niet zo evident was om al dat water opnieuw weg te krijgen. Maar het is me gelukt en ik was zelfs klaar voor mijn ventje terug was van het containerpark.
En voordat we ons een hapje te eten gehaald hebben, hebben we nog even alle resterende spullen netjes terug in de garage gezet.

Terwijl wij de voormiddag doorbrachten met het op orde brengen van de garage, waren Huisgenoots ouders in de tuin neergestreken. Voor de middag hebben ze daar de klimop en de druivelaar een beetje getemd en het onkruid van het terras en rond de vijver weggehaald. Na de middag is zijn vader in de haag gevlogen, terwijl ik en zijn moeder al het groenafval versnipperden, daarbij sprokkelhout voor hun speksteenkachel opzij houdend. Huisgenoot stond op dat moment in de voortuin op uitkijk voor de mannen met de droogkast ondertussen de haagwinde uit de haag plukkend.

Na de levering was het voor ons tijd om na snelle douche naar het verjaardagsfeestje van mijn neefje te vertrekken, terwijl zijn ouders nog wat in de tuin verder ploeterden.

Gisteren was het vooral voor Huisgenoot en zijn ouders een productieve dag. Huisgenoot heeft in de voormiddag de hele bovenverdieping gestofzuigd en in de namiddag beneden gestofzuigd en gedweild. Zijn vader heeft het snoeien van de haag afgewerkt en zijn moeder verkleinde ondertussen vrolijk de berg groenafval.
Ikzelf heb daarbij maar een heel klein beetje geholpen wegens verschrikkelijke buikkrampen en zwaar gebrek aan slaap, maar ik ben er ondanks die tegenslag toch in geslaagd 4 machines was te draaien en onze nieuwste aanwinst ook 3 keer te laten draaien.

Nu liggen er nog 2 grote stapels groenafval in de tuin en ik heb mezelf flink voorgenomen om daar deze week dagelijks toch minstens een uurtje in te vliegen, kwestie van er toch ook mijn deel van gedaan te hebben. Want volgend weekend komt onze tuinploeg opnieuw af en dat terwijl Huisgenoot en ik in Disneyland zitten.

Geef een reactie

