BGGD27

Gisterenavond trok ik naar Antwerpen voor BGGD27 , over Android applications met voor de gelegenheid Huisgenoot als mijn sjakos.
Deze keer waren we te gast bij The Pub Agency op uitnodiging van Sony Ericsson met in de plaats van de gebruikelijke goodiebag een zeer tof T-shirt van
JustEat.be.
Door de situatie op de weg waren er behoorlijk wat geeks aan de late kant, waardoor ik voor de start van de presentatie kon genieten van de uitgebreide keuze aan heerlijke broodjes en frisse drankjes ondertussen vrolijk pratend met Huisgenoot, een collega en vriend E die mee was als sjakos van de collega, aangezien zijn vrouwtje zelf op het laatste moment moest afzeggen.

Na de introductie van Clo, voor 1 keer in het Nederlands, ging Michaël Uyttersprot van start met zijn uitleg over Android: na een algemene uitleg (wat is Android, waarop draait het, waarom Android apps programmeren), volgde uitleg over de MIVB app die hij maakte en daarna een overzicht van apps die girl geeks misschien wel leuk zouden vinden. Zijn eerste suggestie de “My Days” app zorgde echter voor zoveel commotie en verontwaardiging dat de rest van het overzicht aan me voorbij gegaan is.

Daarna was het de beurt aan de mannen van Sony Ericsson die ons de Xperia X10, Xperia X10 mini en de Xperia X10 pro (de mini met uitschuifbaar klavier) kwamen voorstellen, waarbij ik vooral volgende hoofdzaken onthouden heb: timescape, mediascape, face recognition . Die laatste twee zijn zelfs nog niet op de markt verschenen
Na de uiteenzetting kregen we dan de kans om de toestellen van dichtbij te bekijken en te bepotelen. Daarvan is me vooral bijgebleven: dat de face recognition toch nog niet helemaal op punt staat, dat een touchscreen smartphone met mijn zware vorm van motion sickness geen optie is, aangezien ik ontzettend misselijk word van het scrollen en dat de mini-versies van de gsm’s er ronduit idioot uitzien in de grote handen van Huisgenoot.

En niet alleen mochten me die toestellen bepotelen, we maken ook nog eens kans om er eentje te winnen.
Ikzelf heb niet echt interesse en dus steun ik het supertoffe idee van mijn collega die wel meedoet.

Na de uiteenzetting was er nog uitgebreid tijd voor een gezellige babbel met de vele bekenden, waarvan sommigen het toch niet konden laten om even te “prrrrr”-en.
Tegen 10u was de zaal behoorlijk aan het leeglopen en dus trokken ook wij naar huis. Alleen was het niet zo simpel om van de parking op de gedempte Zuiderdokken te geraken, een aantal van de uitritten was namelijk geblokkeerd door geparkeerde auto’s en net toen ik me na anderhalf rondje bedacht dat ik dan wel langs een inrit naar buiten zou rijden, vond ik dan toch een uitrit die wel bruikbaar was.

Geef een reactie

