Tanden poetsen met Zomermaan

Nadat hij eerst een paar dagen op de woonkamertafel had staan blinken, is mijn spiksplinternieuwe tandenborstel toch in de badkamer en uiteindelijk zelfs opgeladen geraakt, ergens begin vorige week.
Toch heb ik met mijn eerste poetsbeurt gewacht tot vorige zondag zodat ik rustig de tijd kon nemen om supergeconcentreerd mijn tanden te poetsen en mentale nota’s te nemen van mijn ervaring, om ze dan nu in deze blogpost te gieten. (wat Huisgenoot natuurlijk weer uiterst grappig vond).

De bevindingen:

– deze tandenborstel is duidelijk krachtiger dan mijn vorige, met tintelende wangen en tong tot gevolg

– de timer van deze tandenborstel is geavanceerder dan die van de vorige, niet alleen laat deze borstel weten wanneer je voldoende lang gepoetst hebt (2 min), hij vertelt je ook wanneer je van kwadrant in je mond mag veranderen (om de 30 sec).
Alleen mag je niet vergeten dat je je voortanden ook moet mee opsplitsen in die kwadranten, anders sta je zoals ik de eerste keer na 2 minuten met netjes blinkende kiezen en ongepoetste snij- en hoektanden

– als je te hard op je tandenborstel drukt volgt er ook een signaal, maar daar heb ik nog niks van gemerkt, dus dat doe ik in elk geval al niet verkeerd

– na 18u is de tandenborstel opgeladen en zou hij het een week normaal gebruik (2x poetsen per dag) moeten uithouden. Ben nog maar aan dag 3, dus ik kan niet bevestigen of hij die belofte houdt, maar dat lijkt me in elk geval wel een stuk korter dan de vorige het uithield. (heeft misschien te maken met het feit dat deze krachtiger is)

– na de poetsbeurt voelden mijn tanden lekker schoon en glad aan en blonken ze netjes en dat is uiteindelijk toch waar het om gaat.

Conclusie: ik ben erg content met mijn nieuwe tandenborstel en zal hem de komende tijd met veel plezier gebruiken.

2 thoughts on “Tanden poetsen met Zomermaan

  1. Schaap schreef:

    Ik kan bevestigen dat hij het meer dan een week uithoudt na volledige oplading. Ik heb hem al voor de 2e keer opgeladen omdat ik nu een week in Oostenrijk ben en hem meegenomen heb.
    De signaaltjes na elk kwadrant vind ik ook erg handig. Hier dus ook nog een super tevreden gebruiker 🙂

  2. […] Om nog beter te vergelijken besloot ik na twee weken voor een weekje terug over te schakelen naar mijn gebruikelijke tandenborstel. Hieronder overzichtje van mijn […]

Plaats een reactie