Zomermaan kliedert

Ik verkondigde al jaar en dag dat ik miniatuurtjes wil leren schilderen en het niet eerlijk vond dat niemand het mij wilde leren.
Volgens Huisgenoot moet je daar gewoon aan beginnen en hij probeerde me dus al 4 jaar een figuurtje in mijn pollen te duwen, maar dat zag ik dan weer niet zitten.
Tot ik vorig jaar vroeg wat hij graag voor zijn verjaardag wilde en hij zeer enthousiast verkondigde “Dat jij toch probeert een figuurtje te schilderen”.
Hoe kon ik hem dat nu weigeren.

Zo gezegd zo gedaan, eind november nam ik voor de eerste keer een penseel in handen en sindsdien ben ik verkocht.
Ik ben zelfs zo erg verkocht dat ik gisteren meeging naar de Wargame conventie van Huisgenoots clubs (mooi synoniem voor een bende voornamelijk dikke zweterige mannen die in een slechtverluchte zaal met peetjes spelen) en daar een aantal nieuwe figuurtjes kocht. Een setje dat ik vooral kocht omwille van de Mad Hatter die erbij zit (hoewel ik de 2 extra figuurtjes die het geheel speelbaar maken als Malifaux set ook erg graag wil) en een setje superschattige pompoentjes die ik altijd al wilde schilderen, maar die Huisgenoot zelf niet meer had. (Hier zie je zijn versie in halfafgewerkte staat)

Zo weet ik alvast wat te schilderen zodra mijn huidige figuurtjes af zijn. Ja, ja… figuurtjes, want aangezien je regelmatig een tijdje moet wachten tot een stuk gedroogd is voor je verder kan, is het interessanter om aan minstens 2 figuurtjes tegelijk bezig te zijn.

En hoewel ik nog niet zo lang bezig ben, weet ik wel al heel goed wat ik wil en wat ik al of niet graag doe.
Zo heb ik een bloedhekel aan Huisgenoots stokpaardje: het werken met inkten (hoewel ik moet toegeven dat het mooie resultaten geeft) en vind ik drybrushen, de techniek waarover iedereen altijd zo lelijk doet, lang niet zo moeilijk als gevreesd en als ik heel eerlijk ben, zelfs wel leuk.

Verder slaag ik er in tegenstelling tot Huisgenoot ook in om na een kliedersessie niet van top tot teen onder de verf te zitten en voor iemand die zo’n grote klungelsmurf is als ik, is dat een hele prestatie.

One thought on “Zomermaan kliedert

  1. […] Een tijdje terug liet ik hier weten dat ik aan het schilderen van miniatuurtjes geslagen was en dat ik ooit wel eens het bewijs […]

Geef een reactie

