filmpjes

Door de band gaan Huisgenoot en ik enkel naar de cinema als we gratis ticketjes gekregen/gewonnen hebben, een speciaal event bijwonen of uitgenodigd worden, dus soms zit er wel een half jaar tussen onze cinemabezoekjes in.

Maar de laatste paar weken zijn er zoveel films uitgekomen die we echt wel graag wilden zien, dat we voor de eerste keer een 100 days kaart gekocht hebben. En om zeker te zijn dat we ze op tijd opgewerkt hebben, hebben we de voorbije 2 weken maar liefst 4 films gezien:

– Sherlock: vrij sarcastisch en donker, maar zeer tof in beeld gebracht, met mooie muziek en als kers op de taart een lekkere Jude Law om naar te kijken.

– Percy Jackson & …: ben er nog niet helemaal uit wat ik van die film vond. Ik weet dat ik me geërgerd heb aan het gebrek aan verhaal en de doorzichtigheid van het verhaal (ik kon me nog net bedwingen om in ware kleuterpoppenkaststijl “pas op, achter u” te roepen tegen de hoofdpersonages die overal nogal dommige met open ogen intrappen) en aan de hellehonden, maar dat ik de centaurs dan weer prachtig vond.
Niet echt een film die ik zou aanraden

– The book of Eli: in 1 woord PRACHTIG met schitterende vertolking van Denzel Washington

– The imaginarium of dr Parnasus: was iets minder spectaculair dan de beelden van de trailer deden verwachten, maar desalniettemin nog steeds spectaculair, met een heleboel mooie vertolkingen en een absolute kleurenpracht. En bovendien konden we nog eens genieten van Heath Ledger, die vertoefde in het ook al zeer smakelijke gezelschap van Johnny Depp, Jude Law en Colin Farrell.

Verder op mijn lijstje van films die ik zeker nog wil zien: Pope Joan, Nine (trouwens een film met een cast om U tegen te zeggen) en natuuuuuurlijk Alice in Wonderland

Geef een reactie

