De wereld horizontaal bekeken

Ik slaagde erin om net die twee weekends in december dat Huisgenoot niet thuis was (het eerste en het derde) horizontaal te moeten doorbrengen.

Het eerste weekend dankzij een geklemde zenuw in mijn nek ten gevolge van een hernia.
Aan dat weekend heb ik slechts zeer vage herinneringen, aangezien de dokter mij toen compleet plat gespoten heeft. Blijkbaar ben ik er wel in geslaagd een aantal mensen te bellen en/of te sms’en, maar veel zinnigs kwam er niet uit.
De week volgend op dat weekendje platte rust heb ik thuis mogen doorbrengen met nog meer platte rust, tot dat die er langs mijn strot uitkwam.

Het tweede weekend platte rust had ik te danken aan een steeds terugkerende allergische reactie waarvan de oorzaak niet bekend was. Aangezien het enkel ging om een acute aanval van felle uitslag, mocht ik na een bezoekje aan spoed terug naar huis nadat de baxter netjes leeg gelopen was, op voorwaarde dat ik bij het minste geringste spoor van allergie netjes zou terugkomen en dat ik me voor de rest koest zou houden.
Ik heb er dat weekend dan maar van geprofiteerd om series 1 en 2 van Silent Witness uit te kijken.

Op maandagavond na weekend twee werd dan uiteindelijk toch duidelijk waar ik allergisch op reageerde en dit onder de vorm van een beginnende anafylactische shock.
Aangezien Huisgenoot nog niet terug was uit het buitenland, ben ik zelf maar naar het ziekenhuis gereden, waar ze me prompt trakteerden op een baxter, een spuit in mijn bil en een nachtje observatie.
Na de ochtendronde van de dokters en een rondje bloed tappen voor een bloedonderzoek mocht ik gelukkig alweer naar huis. Waar ik de rest van de dag een beetje gesuft heb en de derde serie van Silent Witness meteen ook maar uitgekeken heb.

Geef een reactie

