Er zijn nog veel te veel wachtenden voor u

Op donderdagmidddag ging ik met een collegaatje naar Ikea. Eerst een hapje eten (lekkere biologische erwtensoep), daarna voor haar de nodige verlichting halen, terwijl ik me liet verleiden door een allerschattigste pluchen cavia en dan betalen aan de self-scan-kassa waar het meteen aan onze beurt was.
En toen trokken we naar de klantendienst, want er moest een factuur komen voor die verlichting en als we daar dan toch waren kon ik meteen mijn verzameling klantenkaarten terug op peil brengen.

Vooraan aan de klantendienst staat een nummertrekbakje met 3 keuzetoetsen, afhankelijk van je type vraag krijg je dus een ander nummertje toegewezen.
Er zaten al een 15-tal mensen te wachten (sommige met een halve keuken in stukken en brokjes) en er waren maar 2 dames aan het werk, maar daar maakten wij ons niet al teveel zorgen om. Factuur-gewijs waren er maar 3 wachtenden voor mijn collega en wisselstukken/garanties/anderen-gewijs maar 4 wachtenden voor mij… tot bleek dat de nummers (ongeacht het type vraag) gewoon in volgorde van trekking afgehandeld werden. Maw er waren nog veeeeel te veel wachtden voor ons.

En dan vraag ik me nu natuurlijk af: wat is de logica van het splitsen van de vragenstroom als je hem daarna toch ongesplitst behandelt?

Plaats een reactie