De jacht is geopend

Oktober is een zwaar geladen maand wat verjaardagen betreft en de cadeautjesjacht is zo mogelijk nog grootser dan die tijdens de kerstperiode.

Vriend E is eerste in de lange lijn van cadeautjes ontvangers en dat is niet altijd een zegen. Ik weet namelijk meestal lang op voorhand wat ik hem ga geven, alleen is het ook werkelijk vinden of afgeleverd krijgen van zijn cadeau niet altijd even eenvoudig. Zo heeft hij dit jaar halfweg augustus pas van zijn verjaardagscadeau van vorig jaar kunnen genieten (een be-a-pilot sessie met een Cesna op de luchthaven van Deurne) omdat de planning bij Freeflight toch wel een beetje te wensen overliet.
Gelukkig was het achteraf overduidelijk dat hij ervan genoten had en binnenkort hoop ik zijn vliegcapriolen ook een keer op DVD te kunnen bewonderen.

Kort na zijn verjaardag vorig jaar, wist ik al wat ik hem dit jaar wilde geven. Een hele tijd terug ontdekte ik namelijk dat zijn favoriete relaxatie-cd deel uitmaakt van een trilogie en die wilde ik dus vervolledigen.
De trilogie vinden (zowel de 3 cd’s afzonderlijk als in een mooie verzameleditie) was geen enkel probleem. Ze vinden via een webshop die ze a) ook in ons Belgenlandje wilde afleveren en dat b) tegen een prijs die de waarde van de cd’s niet oversteeg was een ander paar mouwen.
Ik begon al te vrezen dat ik de cd’s via kennissen in de USA of Engeland zou moeten laten overkomen, tot ik ze plots op Amazon.de zag verschijnen.
Alleen had ik op dat moment nog geen eigen kredietkaart en moest ik dus wachten op Huisgenoot om te bestellen en toen waren ze plots uitverkocht en tijdje later (opnieuw toen Huisgenoot niet thuis was) … u raadt het al.
Eind augustus had ik eindelijk een eigen visakaart en was mijn probleem dus opgelost, ware het niet dat ze op dat moment weer tijdelijk onbeschikbaar waren. Maar dat liet ik niet aan mijn hart komen, ik zou ze wel bestellen na mijn vakantie …
Ware het niet dat daar in het mooie Spanje een stokje voor gestoken werd. Gelukkig moest ik niet al te lang wachten op een nieuwe kaart en kon mijn zoektocht terug beginnen. Zondag stonden de cd’s op de site en heb ik ze meteen besteld en om geen risico’s te nemen (het pakje moest 6 dagen later afgegeven kunnen worden) voor de express verzending gekozen (levering voorzien op 6 of 7 oktober). En wonder boven wonder: op 6/10 stak er een briefje in de bus dat er een pakje bij de buren geleverd werd. De cd’s in kwestie die inmiddels netjes ingepakt (in spiderman en miranda-beertjes papier) liggen te wachten om in ontvangst genomen te worden.

Geef een reactie

