Uit je tuitje, fruitje

Elke lente probeer ik trouw een zuiveringskuur in te lassen om constructiefout nummer 37, de zwakke maag, een beetje te ontlasten.
Alleen was ik deze lente nog herstellende van klierkoorst en leek dat dus niet zo’n denderend plan. Dan maar uitstellen tot in de zomer.
Alleen stond mijn zomeragenda zo propvol dat het me maar niet lukte er ergens anderhalve week sapjes tussen te schuiven.
En zo kwamen we bij de herfst, die niet echt het geschikte seizoen is om een lentezuiveringskuur te doen.

Maar ondertussen merkte ik wel dat mijn maag zo stilletjes aan nog eens nood heeft aan een rustpauze, getuige daarvan 1 heel zware en een paar minder zware maagontstekingen en 2 pogingen tot buikgriep op nog geen half jaar tijd.
En dus start ik vanaf morgen met een iets herfsterigere zuiveringskuur bestaande uit 2 à 3 weken (zal nog beetje van de agenda afhangen) enkel fruit eten en heel veel water en thee drinken.

Bijkomende voordelen van deze kuur: ik slaap beter, ben een stuk energetischer en die kilootjes die ik er in de zomer onder de vorm van ijsjes en cocktails bijgekweekt heb, zullen na die kuur ook verleden tijd zijn.
Ik kijk er al naar uit en ben er helemaal klaar voor

Geef een reactie

