Wegen doe je met … een lat

Aangezien het batterijtje van de keukenweegschaal al een tijdje aan vervanging toe was en Huisgenoot me dit pas meegedeeld had nadat wel al de nodige rabarber voor de barbaralimonade geplukt hadden (die we gelukkig konden wegen bij zijn ouders), zat ik met een probleem om de suiker voor de limonade correct af te wegen.

Aangezien ik nog een vol pak suiker had staan, heb ik dit opgelost met behulp van een lat, een potlood en de regel van 3!!
En blijkbaar moet ik dat goed gedaan hebben, want al mijn limonade-proef-slachtoffers vonden hem toch erg lekker.

Geef een reactie

