Zomermaan in actie

Ondanks het grote aanbod aan allerhande festivals (Castlefest, Lokerse Feesten, Kalkoenfolk) en de goesting om ze allemaal mee te pikken, ben ik dit weekend toch maar thuis gebleven.
Nog herstellende van een buikgriep (met een beginnende maagontsteking tot gevolg) leek me dat niet zo’n slecht plan.
Mits inlassen van het nodige aantal rustpauzes ben ik er echter wel in geslaagd een heleboel dingen gedaan te krijgen:

Vrijdagavond:
– alles wat ik tijdens de soldenperiode kocht ontdaan van etiketjes en in de kleerkast opgeborgen
– de verschillende stapels en stapeltjes kleren in zowel mijn als Huisgenoots slaapkamer weggewerkt
– mijn kleerkast uitgemest en terug op orde gelegd, met als resultaat 3 volle zakken kledij om weg te doen (1 voor het containerpark, 1 voor spullenhulp, 1 met knutselwaardig materiaal voor Huisgenoots moeder)
– sortering gedaan in alle kaarsstompjes die ik van her en der gekregen had en met een deel ervan een begin gemaakt voor een nieuwe kaars
– 2 manden was gesorteerd, was afgehaald en opgevouwen, 2 machines was ingestoken en was opgehangen

Zaterdag:
– was afgehaald, nieuwe was opgehangen en opnieuw 2 machines was ingestoken
– de nieuwe kaars afgewerkt (nog niet 100% content van het resultaat)
– auto volgeladen met alle spulletjes voor het containerpark en al die spullen ook gaan droppen
– alle vazen, kaarsen, kandelaars en aanverwanten gesorteerd en een plaatsje gegeven in de nieuwe kast (in totaal vullen ze 4 schabben)
– alle thee geïnventariseerd en plaatsje gegeven in de nieuwe kast (14 soorten losse thee en 7 soorten theezakjes)
– eerste sortering gemaakt in de blikken dozen en plastic bewaarpotjes en ze een voorlopige nieuwe plaats gegeven. Zodra de ijstkast-diepvriescombi geleverd wordt, gaan we eindelijk alle kastjes in de keuken in gebruik kunnen nemen en volgt nog een definitieve hershikking van de keukenkastjes
– vaatwas gevuld, aangezet en achteraf ook terug leeggehaald

Zondag:
– in de loop van de dag in verschillende stadia alle spullen die nog in de nieuwe kast moesten eindelijk een plaatsje gegeven. In totaal goed voor minstens 15 trips naar boven en terug
– het terras en het bruggetje over de vijver geschuurd en afgespoten. En daarbij maar 1 keer bijna in de vijver beland
– tot bij Huisgenoots ouders gereden om de handboormachine op te halen, bijna 3 kilo rabarber te plukken en de zak met knutselmateriaal te droppen
– begonnen aan het maken van 4,5l barbaralimonade, op flessen doen is voor vandaag
– mijn LARP spulletjes gesorteerd en netjes opgeborgen, met een grote zak met materiaal voor LARS vzw tot gevolg

Op de planning voor de rest van de week staan nog: vanavond de woonkamer en keuken dweilen en volgend weekend de garage uitmesten en kuisen en voor de rest zie ik nog wel waar ik tijd/zin voor heb van al die andere huishoudelijke taken die met de regelmaat van de klok moeten gebeuren.

Moet zeggen: als ik dat overzichtje zo ne keer bekijk, ben ik toch wel fier op mezelf😉

Geef een reactie

