De solden: frustraties, het obligatoire paars, bolero-overload en toch nog een mooie afsluiter

1. frustraties:

– geen schoenen vinden voor mijn moeilijke voetjes (een 36,5 (en soms maar een 35,5 afhankelijk van het merk) en littekens van operaties die vechten met bandjes) en mijn moeilijke smaak (frustrerend als je weet wat je wil, maar net dat niet vind)
-mijn borsten die niet altijd in een kleedje passen dat voor de rest perfect past. Een maatje groter nemen gaat soms nog wel, maar ik weiger pertinent om maat 40 te kopen. Vandaar mijn liefde voor wikkeljurkjes en doorknoopkleedjes
– winkels die verschillende maten op hun kaartjes aanduiden, maar ze niet op een vaste plaats zetten, waardoor je geregeld iets in een verkeerde maat vast hebt
– 2 kledingstukken van zelfde merk en gelijkaardig model waarbij kledingstuk 1 in maat X maar nipt is en kledingstuk 2 in diezelfde maat X veel te groot is
– alle mooie bikini’s zijn allemaal met haltersluiting (no go met mijn nekhernia) en enkel de lelijke vind je in modellen met bandjes
– in bepaalde winkels steevast tussen twee maten vallen (en toch koppig elke keer die winkel nog eens proberen)
– een hele resem onsuccesvolle shoppingtrips: mexx, we, camailleu, etam, six, l&l, H&M in Westland en Cora shoppincenters (in verschillende fases, want een uurtje middagpauze is niet zo lang), 2x frunpark (want sommige winkels zijn open op zondag en andere op feestdagen), hele middag shoppen in Aalst

2. het obligatoire paars:

– een paarse BH overtrokken met voile in dezelfde tint paars versierd met lila bolletjes, met bijpassende string
– 2 paarse shorties voor bij de BH
– eindelijk een zomerpeignoir in glanzend felpaars
– een kersenrood slaapkleedje afgewerkt met kanten accenten in hetzelfde paars als de peignoir (en eigenlijk al van de nieuwe collectie)
– een lila bolero

3. bolero-overload:

– een donkerblauwe (nieuwe collectie, maar onder de 15€ dus nog verantwoord)
– een lichtgrijs gechifoneerde
– het hierboven vermeldde lila exemplaar
– en nog een versie in gebroken wit

4. mooie afsluiter:

Gisteren met zowat de hele customer service nog eens naar Cora getrokken en daar voor de laaste dag van de solden Eros en Pimkie overvallen met als resultaat (na het passen van 3 jurkjes, een legging en 5 bloesjes):
– een kaki bloesje
– een witte legging (nieuwe collectie, maar goedkoper dan het kaki bloesje en minder transparant dan de zomerversies)

Op weg naar huis nog even een stop gemaakt bij Promo Fashion, aangezien die toch op mijn weg liggen:
– een roze polo
– een lichte en een donkergrijze longsleeve (nieuwe collectie, maar met 15% koring indien je twee dezelfde items kocht)
– een zwarte en een rode kanten boxershortje (geen solden maar standaardcollectie, maar aan 2€/stuk laat ik die niet liggen)
– een donkerblauw en een petroleumblauw bloesje in gefrommelde glansstof, zelfde model als ik al in het grijs in mijn kast heb hangen (nieuwe collectie, maar met de bedroevende soldenvangst had ik wat troost nodig)

Geef een reactie

