Verhuiswoede

Daar waar bij een heleboel vrienden van ons vooral de verbouwwoede is toegeslagen, staat mijn en Huisgenoots dag vandaag vooral in het teken van verhuizen en meerbepaald het verhuizen van kasten.

Deze voormiddag en een klein stukje van de namiddag hebben we ons bezig gehouden met het leegmaken van de dressoir en de vitrinekast.
Aangezien het de bedoeling is om ten laatste morgen al weer alles netjes in de nieuwe kasten te hebben staan, hebben we besloten om niet de moeite te doen alles in dozen te laden, maar gewoon alles boven in onze spelletjeskamer op de tafel uit te stallen. Enige nadeel is dat we nu wel een heleboel keren de trap op en af moesten om alles (oa met behulp van een klikklakbak) boven op die tafel te krijgen. Iets waar mijn voetje me niet bepaald dankbaar voor is.

Volgende etappe was het ontmantelen van de oude kasten. Terwijl Huisgenoot de vitrinekast voor zijn rekening nam, ontdeed ik de dressoir alvast van zijn deurtjes, iets waarmee we ongeveer gelijktijdig klaar waren.
Ik heb dan nog even geholpen om het blad van de dressoir te helpen lichten om me daarna een beetje koest te houden in de zetel, kwestie van mijn voet niet al teveel te overbelasten.

In afwachting van de aankomst van een stel vrienden waarvan de man samen met Huisgenoot de nieuwe kasten (die voorlopig nog even in de garage wonen) in de woonkamer te zetten, is deze laatste de woonkamer aan het stofzuigen, waarna het mijn beurt zal zijn om een dweiltje uit te slaan.

En als al dat harde werk dan gedaan is, gaan we onszelf vanavond belonen met een overheerlijke chocoladefondue, hmmmm
Waarvoor ik seffens wel nog even langs de winkel moet om de nodige hoeveelheden fruit in te slaan.

Geef een reactie

