De maan en de fiets

Zowat 1,5 maand geleden nam ik, eindelijk, de beslissing om toch maar voor een nieuwe fiets te gaan.
Een beslissing die ik, zoals het een goede weegschaal betaamt, al 3 jaar aan het uitstellen was. Want afscheid nemen van een fiets die je al 16 jaar hebt en die wel een beetje hapert (ondanks een volledig onderhoud), maar toch nog goed rijdt, is niet evident.

Nu die beslissing genomen was, kon het overgaan tot de eigenlijke aankoop niet snel genoeg gaan.
Eerste frustratie: de beslissing werd genomen op een zondag, dus geen mogelijkheid om naar winkels te gaan om al eens rond te snuffelen of boekjes op te halen. Erger nog, ik zou nog minstens een week moeten wachten.
Tweede frustratie: vroeger als ik een nieuwe fiets moest/wilde hebben, was er papa die beslist wat voor type fiets het moest zijn en uitzocht welke fietsen op dat moment de beste op de markt waren en dan gingen we naar de winkel en mocht ik uit een paar modellen kiezen. Nu hoopte ik dat Huisgenoot dit voor mij zou doen…
Maar in tegenstelling tot me gewoon te zeggen: voilà, kies maar tussen die en die fietsen, begon hij moeilijke vragen te stellen.
Derde frustratie: Ik die gek werd van de vragen van Huisgenoot en Huisgenoot die gek werd van mijn antwoorden die duidelijk niet voldeden.

Huisgenoot is met mijn instructies dan maar naar een fiestenwinkel getrokken, waar uiteindelijk bleek dat mijn eerste instructie “het moet terug een hybride fiets zijn” de keuze eigenlijk terug een stuk gemakkelijker maakte. In tegenstelling tot wat hij dacht, wordt dit soort fietsen nog wel gemaakt.
Hij kwam terug met een aantal boekjes en ik keurde meteen een aantal fietsen af.

Er was al besloten dat de volgende stap zou zijn naar winkels gaan om fietsen te bekijken en te testen toen frustratie nummer 4 roet in het eten kwam gooien: eerst sloeg ik mijn voet om, waardoor ik er een week niet op mocht lopen en toen ik er terug op mocht lopen, kreeg ik er ontsteking op, waardoor ik er opnieuw niet mocht op lopen. Dus weer 2 weekends geen mogelijkheid om fiets te gaan kiezen.

Sinds midden deze week gaat het terug een stuk beter met mijn voet, hoewel ik nog steeds zware ontstekingsremmers en pijnstillers neem en op krukken loop. Dus ik was meteen zeer enthousiast toen Huisgenoot voorstelde om toch maar een fiets te gaan kijken.
En tot Huisgenoots grote opluchting en compleet tegen zijn verwachtingen in, was de aankoop van mijn fiets op 5 min geregeld, zijn aankoop van een nieuwe fietspomp had een stuk meer voeten in de aarde😉

En natuurlijk was het een van de fietsen die ik vanuit het boekje meteen afgekeurd had… Eens een tegendraadse Zomermaan, altijd een tegendraadse Zomermaan.

En nu maar hopen dat mijn voetje zich snel gaat gedragen en dat het mooie weer nog een tijdje aanhoudt, zodat ik snel van mijn nieuwe aanwinst kan genieten.

Geef een reactie

