Erfelijk belast

Geïnspireerd door hyperactiviteit en/of overvemoeidheid heb ik de voorbije 3 weken weer een aantal zeer bizarre ideeën en versprekingen gelanceerd. Hieronder een greep uit het aanbod:

– tegen mijn huisgenoot die 1m97 is: zeggen dat vriend A (die ongeveer 10 cm kleiner is) ongeveer even groot is als jij, is als zeggen dat ik met mijn meter 57 bijna even groot ben als jij… Vriend A is volgens mij maar bijna even groot als vriend E en die is bijna even groot als jij omdat jullie telkens maximum 5 cm schelen. Dus ik die bijna even groot ben als vriend M, die bijna even groot is als vriend J, die bijna even groot is als vriend K, die bijna even groot is als vriendin A, die bijna even groot is als vriendin K, die bijna even groot is als vriend W, die bijna even groot is als nichtje K, dat bijna even groot is als je zus, die bijna even groot is als je papa, die bijna even groot is als de eerder vernoemde vriend A, die zoals eerder gezegd bijna even groot is als vriend E die op zijn beurt bijna even groot is als jij, ben bijgevolg ook bijna even groot als jij.

– tegen een vriendin die 2 paar schoenen (samen zo’n 200€ waard) al sinds een jaar bij vrienden heeft staan: aangezien jullie voeten toch niet meer groeien, zijn die schoenen als centjes op de bank, maar dan zonder intrest.

– na aan huisgenoot hardop voor te lezen  “I sense mutiny Cap’n”:  en toen zijn we inderdaad beginnen muteren

– tijdens een telefoongesprek een paar jaar terug: Houdini’s ontsnappingen zijn te verklaren door het feit dat Houdini een weerolifant was (compleet met bijhorend theorie, die ik op een later tijdstip nog wel eens volledig uit de doeken zal doen)

– tegen huisgenoot die steeds klaagt dat ik teveel schoenen heb, terwijl het volgens mij aan kastruimte gelegen is: als we nu eens extra kasten op de zolder zetten, dan kunnen we meteen 2 vliegen in 1 klap doden. Beneden mogen steeds maar zoveel schoenen staan als er in de kast kunnen en de andere staan boven. Om de zoveel tijd kan ik dan wisselen op voorwaarde dat ik ze zelf ga halen en zo heb ik meteen een incentive om van mijn verschrikkelijke hoogtevrees verlost te geraken. Enige probleem is dat ik het luik naar de zolder niet alleen open krijg.
Misschien toch maar beter zijn schoenen in de kelder steken en dan is er in de kast meteen plaats voor minstens 2 of 3 paar van mijn schoenen.

Maar ter mijner verdediging: kan ik in alle eerlijkheid zeggen dat ik er niet aan kan dan doen, aangezien ik erfelijk belast ben. Hieronder enkele bewijzen:

– mijn mama nadat ik haar ruzie gaf omdat ze een bh aanhad die niet echt flatterend was: ik heb mijn goeie bh niet aan, want ik had mijn juiste schoenen niet bij (toen ze bij jmijn zusje ging logeren).

– mijn mama die ons probeerde duidelijk te maken dat een bepaald nummer volgens haar gezongen werd door Nelson (terwijl het uiteindelijk helemaal iemand anders bleek te zijn): ge weet wel dat schoon manneken van vorige eurosong dat altijd een gerarreke aanhad

– mijn grootmoeder die, nadat de verpleegster haar net een nitroglycerinepleister had opgekleefd, het wel een leuk idee vond om voor ons te testen of ze zou ontploffen als ze enthousiast op en neer sprong. Jammer dat we geen foto hebben van de gezichtsuitdrukking van de verpleegster toen ze de kamer terug binnenkwam om uit te vissen waarom wij toch zo luidruchtig waren

– mijn grootmoeder die vertelde dat ze tijdens hun vlucht naar Frankrijk tijdens WOII bij een familie logeerden met een hond met de wel zeer rare naam Fultan. Pas toen de man des huizes in het weekend thuis kwam (zij verbleven toen al een week bij het gastgezin) kwamen ze tot de ontdekking dat een aantal van de familieleden een spraakgebrek hadden en de hond eigenlijk Sultan heette. Ondertussen hadden ze met zijn allen wel een hele week op “Fultan” lopen roepen

One thought on “Erfelijk belast

Geef een reactie

