Zomermaan leest de krant (2)

Net zoals ik me voorgenomen had, heb ik de voorbije twee weken wel tijd gemaakt om de krant te lezen, om ook op de meer specifieke topics van het onderzoek waaraan ik meedoe te kunnen antwoorden.
Ik heb zelfs een paar keer een, niet al te geslaagde, poging gedaan om de krant op de trein te lezen, maar dat was me eigenlijk teveel gedoe.
Kranten hebben een onhandig formaat, kan je niet makkelijk omplooien, … en dat had dus het nodige geklungel en binnensmonds gevloek tot gevolg. (wie mij persoonlijk kent, kan zich hier vast een beeld bij vormen)

Tot ik me dit weekend plots een uitspraak van mijn vader herinnerde: “een krant moet je lezen plat op je buik op de grond”.
Ik nam zondag, meteen ook profiterend van het mooie weer, de proef of de som en trok de tuin in met: mijn krant, een glas Chimay bleu, een handdoek om op te liggen, een zonnebril tegen de felle zon en een kussentje om onder mijn buik te leggen, kwestie van mijn rug een beetje te sparen.
Tot mijn grote verbazing moet ik mijn pa gelijk geven. Ik heb de hele krant inclusief DS Magazine en de cultuurkatern zowat van voor naar achter doorgelezen.
Deze week heb ik dus bij heel wat van de topics mijn zegje gedaan.

Bovendien heb ik deze week ook aan den lijve ondervonden dat je heel snel aan iets went. Op dinsdag stak er bij vergissen een andere krant in mijn brievenbus en ik heb me daar eigenlijk behoorlijk aan geërgerd.

En als kers op de taart kregen we gisteren nog een mailtje met de mededeling dat De Standaard zeer content is van onze feedback en dus krijgt iedereen die deze week van zich liet horen op het forum een aantal boeken uit enkele van onderstaande reeksen. Lang niet slecht als je het mij vraagt!!

–  De kookboekjes-reeks
– De boekenreeks over architectuur
–  De boekenreeks ‘Stoute Vrouwen’
–  De reeks erotische schetsboeken
–  De reeks kunstboeken

Geef een reactie

