Zomermaan leest de krant

Sinds vorige week doe ik mee aan een Talktochange onderzoek getiteld “Bepaal mee de toekomst van media en kranten”.

Op maandag zijn we gestart met een chat info-sessie, waar we een beetje kennis gemaakt hebben met de andere deelnemers, met het concept van het onderzoek en al een beetje warm gemaakt werden voor de “oefeningen” die ze ons in de loop van het 5 weken durende onderzoek zouden meegeven.
Na de chatsessie, werd dan he’t forum, waarop uiteindelijk alles te doen is, geopend.

Bedoeling is om met alle leden van het onderzoek  onder leiding en op aangeven van 2 moderators je mening te geven over een aantal algemene zaken in de sfeer van kranten en media maar evengoed over specifieke zaken rond De Standaard, de opdrachtgever van het onderzoek.
Het doel is te bepalen wat jongeren van kranten en media verwachten en hoe jongeren te interesseren voor kranten. De term jongeren wordt hier wel erg ruim gebruikt: 18 tot 35-jarigen.

Tijdens de eerste week wisten we nog niet wie de opdrachtgever van het onderzoek was en hebben we vooral  over algemene thema’s gediscussieerd (offline vs online krant, nieuwe media, nieuws gratis of niet, wat als de krant een persoon was,…)
Sinds maandag krijgen we elke dag De Standaard in de bus en worden er naast een heleboel nieuwe algemene vragen ook meer specifiek De Standaard-gerichte vragen gesteld.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik me tot hiertoe voornamelijk beperkt heb tot het mee discusiëren over de algemene onderwerpen, omdat ik tot hiertoe nog niet al teveel tijd heb gehad om me met mijn krant neer te zetten (maandag babbelavond, dinsdag tweiclub, gisteren huishoudelijke taken en haken) om zo zinvol te kunnen antwoorden op de meer specifieke vragen. Maar ik heb me alvast plechtig voorgenomen om daar dit weekend iets aan te doen.

Leuk extraatje is dat er bovendien elke week een waardebon van €25 van bij Fnac verloot wordt onder de forumgangers.

2 thoughts on “Zomermaan leest de krant

  1. Kim zegt:

    jamaar, jamaar, zelfs +35-en zijn nog altijd jongeren hoor.

  2. zomermaantje zegt:

    Gij lijdt aan Peter Pan syndroom, dat is anders ;0p

Geef een reactie

