Luie zondag

Zowat iedereen heeft me de laaste paar dagen op het hart gedrukt dat ik het vandaag heel rustig moest aandoen als ik morgen wilde gaan werken. Onder het motto zondag = pyamadag heb ik daar braaf naar geluisterd.

Ik heb de hele dag lekker in de zetel gehangen en gelezen, af en toe mails en tweets gecheckt en genoten van lekker lui in mijn sexy rode pyama rondhangen.
Het is dat het weer het nog niet toeliet, anders hadden ik en mijn pyama samen van de zon in de tuin genoten.
Ik heb wel even, omdat de lentekriebels me nog steeds in hun macht hebben,  in de tuin op mijn blote voeten een paar rondjes gedraaid onder het afkeurend oog van de buurvrouw. Ik denk dat zij mijn pyama toch niet zo mooi vond.

Dik tegen de principes van de luie pyama-zondag in heb ik toch nog een paar nuttige dingen gedaan:
– de laatste opkuis van bestanden op mijn oude pc, nu nog mijn mails en het overzetten en mijn koffiezetapparaat kan naar de kringwinkel
– een heerlijk pasta slaatje gemaakt, zodat Vergeetkop niet zou verhongern als hij naar zijn roleplaysessie vertrok
– het wasrek vanop het terras terug binnen gezet, wat meer weg had van een gevecht
– en mijn door een orkaan geteisterde lingerieschuif terug op orde gelegd, waarbij ik tot de vaststelling ben gekomen dat mijn collectie kant eigenlijk behoorlijk groot is.

En als beloning heb ik in het gezelschap van een overheerlijke cocktail van een lekker lang bad met (te) veel, (te) heet water genoten, waarna ik mijn sexy rode pyama geruild heb voor een (al minstens even verleidelijk) paars slaapkleedje.
Een perfecte aanvulling voor een perfecte luie dag, ware het niet dat ik een klein beetje uit het oog verloren was dat ik ook nog mijn haar moest afspoelen. Dan maar met koud water, maar deze keer wel met de sproeier en dus zonder hoofdpijn.

En als perfecte afsluiter heb ik nog een filmpje gekeken, zodat ik nu mijn lekker warme vers opgemaakte bedje kan gaan opzoeken. Meer moet dat niet zijn!

Geef een reactie

