Luisteren

Als ik ziek ben, ga ik eerst door een marmotjesfase waarin ik bijna uitsluitend slaap (zeker als ik koorts heb) om daarna over te stappen op rusten en lezen of luisteren, afhankelijk van wat mijn lichaam toelaat.

Vermits lezen met koorts en lezen als ik misselijk ben voor mij onmogelijk zijn, werd het de voorbije dagen dus luisteren en volgende dingen passeerden de revue:

* With a little help audiobook. Sience fiction verhalen, die erg dicht bij onze mogelijke toekomst liggen, van de hand van Cory Doctorow, voorgelezen door oa Neil Gaiman en Wil Weaton.
Trouwens best wel fijn om verhaaltjes voorgelezen te krijgen, ook al heb ik er sommige wel een beetje moeten terugspoelen omdat ik ergens halverwege in slaap viel door de rustgevende stemmen.

* Talk of the nation podcast met Neil Gaiman over comicbooks naar aanleiding van de Best American Comics 2010 die hij samenstelde.

* Smodcast met Amanda Palmer en Neil Gaiman. Deel 1: een zeer speciaal dubbelinterview met Amanda en Neil met als leiddraad wat er over hen op wikipedia staat, deel 2: Amanda Palmer zingt. En deel 3: Neil Gaiman leest oa “Being an experiment on strictly scientific lines” voor. Nadat hij eerst nog even uitlegt wat Tip-Ex is.

Edit: aangezien ik er nog 2 daagjes extra thuis bovenop gekregen heb omwille van een maagontsteking als complicatie op de buikgriep heb ik ook deze dingen nog beluisterd:

* webcast van een concert van Amanda Palmer en Tristan Allen op 12 december in Berklee performance center in Boston. Ik was zo ontroerd door de prachtige filmische muziek die de 17-jarige Tristan zelf schreef, dat ik meteen de EP gedownload heb en een donatie deed.

* A study in emerald een kortverhaal van Neil Gaiman met verwijzigingen naar Sherlock Holmes en de Cthulhu Mythos, waarvoor hij een Hugo Award won.

* How to talk to girls at parties nog een kortverhaal van Neil Gaiman dat in 2007 genomineerd werd voor een Hugo Award.

En ja, voor moest het nog niet opgevallen zijn, ik ben een behoorlijk grote fan van Neil Gaiman, maar niet in die mate dat ik alles wat hij schrijft per definitie goed vind.

Geef een reactie

